onsdag, november 22, 2006

stockholms finest

jag har sen mac minin kom malt på om hur jag så gärna skulle vilja slänga ut min gamla desktop pc och använda en sån istället. världens snyggaste och minsta lilla dator liksom. som dessutom kör macosx (och nu med intel core kör den även windows xp och vista).

så klart så köper helena en sådan bara för att koppla in till sin tv. när jag hörde det först blev jag helt stum. jag trodde jag var den enda som var så cool. och så kommer hon och chockerar med att verkligen göra det utan att jag ens har nämnt mina drömmar om en dylik setup.

igår satte hon upp användaren på minin och mekade och donade. här kommer bildbevis.

vad säger man:


kablar:


extern disk med musikvideor, tvserier och annat nyttigt:


sötaste nörden:


mus, tangentbord och vogue:




kolla den här tjejen. är hon inte lite väl cool?
på jobbet i en tröja jag måttanpassat lite:

2 kommentarer:

Helena sa...

Oj, nu blev jag allt lite generad. Vilka fina ord!

Ja jag gillar ju min data. Det är fint att du förstår dig på det viktiga du med.

Anonym sa...

Shiiiit kompis, du har ju skaffat en geek...Sjukt avis! Å hon "kan själv" lixom...med en Mac..Helt sick.
(Ps: denna gången står det "bybdy", det där man ska skriva in i rutan som att det skulle vara svårt. Fyllefilter kanske vad vet jag. MEN, bybdy=Bye body...Ett omen! Enligt fikarumssnacket börjar jag närma mig 90 tunga, 88 igår MEN då hade jag min M600i i innerfickan, jeans, t-shirt och kavaj+underkläder. Så säg 82.. Fast de e nog dags att släppa grillchipsen å jobba lite på allvar med joggingbootsen. Som att jag nånsin, i hela världen, skulle springa utan kraftigt stor mening. Men det låter bra när man säger det: "Näe, jag joggar på kvällarna å så."
Jag jobbar ju data, då får man va lite tung i hörnen..
Den där litauiska Jägern smakar helt okej men va fan betyder "Balzamas herbal spirit drink". Hoppas jag inte blir blind nu..)
Jag är en sjukt ensam stackare...