torsdag, november 16, 2006

det bästa med att gå ut torsdagar är att systemet är öppet till sju

ikväll är det utång. jag är pank men mycket glad. livet är lätt nu.

har löst alla svåra problem som mina kollegor slängt på mig idag och fått ett överraskande mail från en finsk teknisk säljare på en it-firma.

i förrgår skulle jag och wille ha lite sedvanlig midnattsbio. peppen var att se band of brothers (jag och wille är svaga för det plingade ljudet som en kula från en mauser karbin 98 gör när den träffar en amerikansk plåthjälm). tyvärr klarar inte xbox media center att spela upp .vob-filer med meny så efter inledningen när vi precis börjat mumsa på våra popcorn så märker vi att standardljudet är dubbning på spanska. inte lugnt.
reserven fick bli filmen "the right stuff", eller "det rätta virket" som den heter på svenska. wille gav den på dvd till mig i sen födelsedagspresent 2005 efter vi startat upp ett nyhöger-band på rasslebygd med samma namn. världens roligaste jam-session.
filmen hursomhelst sög något otroligt. lång var den också. hur den kan ha fått fyra oscars är helt ofattbart.

jag, elis och wille:


kvällsmat:



christer fuglesang sa till dn härom veckan att han tycker filmen är "något överdriven".

på tal om fuglesang så finns det fint folk som peppar något otroligt på honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har Wille snus uner läppen?

robin engström sa...

det är praxis vid filmvisning.

var fan är du och surfar?