onsdag, november 22, 2006

ikväll hatar vi att ta in

jag, gurkan och wille kan gå in gratis på le petit ikväll men vi har sagt gemensamt nej.
wille peppar på alkberg imorgon på tiffanys och gurkskivlingen och jag ska åka till storstaden på långweekend. micke karlsson med dam ska också åka med.
jag kanske bloggar lite från bilen. det är alltid peppat.

ska göra en lista till gustav så han kan läsa på innan han för köra:
  1. mellan tvåan och trean kan det vara lite trögt att få i växeln. då får man smeka, inte slita och dra.
  2. ibland kan det vara lite glapp i helljusspaken. det får man ha koll på.
  3. i snäva kurvor behöver man inte släppa gasen utan det räcker att man petar lite på bromsen så kan man sladda igenom utan att tappa fart.
  4. tanklocket sitter på höger sida och du måste tanka på Jet

på fredag tänker jag sitta och skriva en teknisk bloggpost om grunderna i vanligt ethernet (802.3), jämföra med 802.11 (WLAN) samt ta upp säkerhetsbrister som alla som använder datorer borde känna till innan dom använder internet på publika platser.
jag tänker inte använda Visio eller Dia utan bara rita i mspaint.


PS. banden spelar sjukt tidigt på fredag så vi måste börja förfesten tidigt. typ på eftermiddagen.


nu kom det till mig från bringan att vi ska dricka lite öl och se på film ikväll. låter vettigt. risken för att vi går ut om det är gratis och omdömet är bedövat av den goda, gula drycken är överhängande.

1 kommentar:

sner0 sa...

hahaha, vilken gullig liten lista..