måndag, november 27, 2006

helgen version 2

ok. jag har varit i stockholm igen.
jag, micke, gurra och fanny kom iväg från kalmar runt 16 i torsdags.
första pausen var för att gå på bolaget i oskarshamn.

gustav hittade en rolig korvvagn:


sedvanlig paus i norrköping för att gå på max. jag försökte (som vanligt) jobba in "ultimate cheese"-målet (ett mål som inte finns med på några menybilder men som i korta drag bara innehåller burgare med lök, ketchup och ost. äts med fördel med pommes och en varm cheddardip till), men det gick hem sådär.
mellan norrköping och stockholm så ösregnade det och jag fick en ordentlig vattenplaning vid ett tillfälle, men det gick rätt bra ändå. gustav jockade och micke och han drack starköl. jag satt och morrade framåtlutad vid ratten och försökte se vägen.
på väg in i stockholm pratade fanny telefon med någon som verkade tycka vi hade tagit lång tid på oss att köra. fanny sa nåt i stil med: "suck, men dom har ju stannat och rökt varje halvtimme"

fredag:
jobbade en stund från hemma hos helena. sen drog jag in och mötte upp gurkan, micke och viktor på biblioteksgatan för skoinköp. gurra hittade ett par skor och jag sprang runt och letade efter vita herrstrumpor som inte kostar 200kr/st. lyckades hitta ett par tillslut.
vi skiljdes åt och jag och viktor stack till s:t eriksplan för att gå och kolla efter en jacka åt viktor i en 2:nd handbutik (vintage som man säger i storstan). gick inget bra för honom men jag lyckades hitta en snorsnygg skjorta från christian dior och en smal pianoslips! mkt bra.

jag och helena käkade japanskt och sen stack jag på förfest i missbrukarkransen och slöt upp med grabbarna.

pojke vs. gubbe:


skolden, burman och gustav:


lavve the man och datapata:


viktor, burman, micke, lavve, pata och johan:


när vi var lite lagom onyktra och helena hade slutit upp så drog vi till landet.
först spelade ett band som heter days. det var lite sådär tyckte jag. helt vanlig jävla gitarrbaserad indiepop. efter det drog GT igång. alla coola stod längst fram och brölade. lavve drog igång att alla skulle ropa sin stadsdel i kalmar istället för att ropa smedby.
mkt roligt.

"flickfavoriterna":


efter gentle touch så spelade familjen. johan var skitfull men det gjorde inget. rolig spelning.
var så tagen att jag glömde fota.

vi sket i att gå vidare och åkte hem när banden hade spelat.

lördag:
marie antoinette på bio.
otroligt bra film. se den.
frågan är bara hur mycket radio dept kan ha fått för sina tre låtar på soundtracket. det är en riktig snackis.


istället för att gå på videodisco eller se lustans på eighties så stannade vi hemma och tog det lugnt.

helena, mat och bubbel:


för att slippa höja i vardagsrummet så mekade vi upp en liten setup med en laptop, en audiokabel och en tivoli pal för att kunna spela musik i köket medans vi åt:

1 kommentar:

Helena sa...

Hur många snygga killar kan fyllas i EN lägenhet liksom? Det var en trevlig förfest även om jag bara hann närvara i ca 7 minuter.