tisdag, november 14, 2006

hon visslar och ler. dom trugar och ber

wille kör en vågad allmoge/golfmode-crossover på dansgolvet i torsdags:


i fredags 16.20 fick jag finfrämmat från stockholm. helena hade med sig lite v&r för h&m till mig som hon armbågat sig åt dagen innan. fantastiskt.
hon fick även gå en guidad tur på it-enheten.

i lördags skulle jag visa helena kalmar. blev en runda till pizzeria viktoria och 2 minuter uppe på kompaniet.
framåt kvällningen tog vi bussen till nybban. jag, gurkan och helena. magicsynthfest på sveavägen.
underbar tillställning med välkomstdrinkar, bästa folket och en suverän introtävling.
till och med min lillasyster anden var med.
vid 22.37 gick sista tåget tillbaka till kalmar. vi sprang(!) så fort vi kunde från lina och jens till stationen och hann precis (ingen drog obligatoriska skämtet "slapp springa").
väl i kalmar så hade ingen någon alkohol kvar och valet stod mellan att gå in tidigt på näsan och att försöka köpa sprit av peter och köra lite framför tvn på storgatan. blev givetvis alternativ nr.2. vi raidade en kines på torget som stod och sålde korv på torget på all hans cocacola för att ha som virke. gurkan försökte köpa 5 cocacola för 30 spänn men den gule stackarn hade bara olika ord för korv+tillbehör i vokabuläret så det gick inget vidare.
helena, jag, anna, wille, gustav, johanna, gusen och claudia körde till lite musikvideor och delade en hela vodka och sen drog vi ut.

min syster är torsk på cosmopolitan och jag gör "blue steel":


gurkan i bakgrunden. jag och helena:



söndag kväll åkte vi bil till stockholm.
när vi skulle stanna för att köpa kaffe och lite tilltugg någonstans i skogen mellan västervik och norrköping så hittade vi det här skumma stället. en korsning mellan twin peaks, julgran och en alpstuga.



bloggar mer om måndagen senare tror jag. nu ska jag fika med wille.
möte i "viken" om 5 min.

4 kommentarer:

CM Garp sa...

skitcoolt stalle. vi stannade och pissade pa toaletten dar en gang(grona dorren i mitten). det var typ lika kallt darinne som utanfor (15 minus). han i kassan var till 100% tagen ur twin peaks. han t.o.m. talade baklanges, jag lovar...

Anonym sa...

Fan vad snygg du är i håret!
Bian

Skolden sa...

Ja, snygg i sin helhet med såklart. Kram

Bian

Anonym sa...

Blue steel är min favvolook! Har hört att Garp och Wahlman oxå varit torsk på cosmopolitan, tills de fick höra att det var en tjejdrink. Sexistiskt månne men den passar syster bättre, helt klart.