onsdag, november 01, 2006

allt möjligt

idag har jag varit hos skräddaren och fått en rock som jag köpte förra året innålad. ska dit om en vecka igen för omprovning efter han sytt första rundan. spännande.
passform är allt.

igår såg jag och wille filmen führerns elit. trevlig rulle om unga, rakryggade pojkar på en så kallad elitskola 1942 i hitlers tyskland. mycket snygga och välklippta gossar i fina kläder. lite homoerotisk stämning stundtals, fast det hettade aldrig till riktigt mellan några sexuellt.

nu är förresten bilderna från wille och daniels amerikaresa uppe i willes bilddagbok. kolla gärna på maträtterna och njut.


onsdag:
filmkväll hos wille med öl och en liten utgång efteråt. johannes, wille, gurkan och jag.

wille passade på att köpa toapapper när han var i staterna:


fjollorna:




i helgen var jag i stockholm.

torsdag:
flygtaxi vid 5.50, kalmarplanet till bromma och sen seminarie på sheraton med FRA. med en snabb anställningsintervju på lunchen. på kvällen hälsade jag på helena på hennes jobb och senare stack vi till kissing mirrors releasefest på sugar bar.
sov i mehdi och linas nyrenoverade lägenhet. vilket jobb dom lagt ner! jag är sjukt imponerad.


fredag:
fortsättning anställningsintervju i kista. möte med kund. blev även uppraggad av ett välklätt butiksbiträde på MQ som efter en stunds modesnack undrade om inte jag ville börja jobba där.
på kvällen åt vi pizza och såg på ett par bra filmer. mkt trevligt.

lördag:
lånade en fin tröja av helena (skulle egentligen haft svart linne och hängslen för att skolden och jag skulle vara inverterade, men det sket sig):


förfest hos mehdi med dockan och skolden inför tinitus. var trevligt men helt plötsligt var vi sena och fick hälla i oss en massa alkohol. vi kom in på stället lagom till ABC började spela och fick njuta av en svinbra konsert:

barbapapa med lampan tänkte jag inte på under spelningen. han stod nog och körde strob i ansiktet på mig.

efter ABC klämde jag ett par snabba öl och förkyld och jävlig som jag var fick jag plötsligt panik och var tvungen att dra. alkoholen hade gjort min av förkylning nedsatta kropp helt utmattad. åkte till blåsut och råkade somna i mehdis trappuppgång. missade alla band utom det jag ville se helst. men det gjorde faktiskt inte så mycket.

söndag:
helena visar att hon faktiskt har en sovsäck från marc jacobs och går lite catwalk med den. jätteroligt. ska sno den och ligga full i ett dike på arvika i den till sommaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad fin du var i kraftwerk-tröjan!
sjukt roligt att jag ser så bitig ut på bilden tillsammans med wille.

ikväll värmer vi lite. imorgon tar vi (som maze skulle ha uttryckt det) som små földjur.

robin engström sa...

tack tack.

du är jävligt bitig om man jämför med wille.

funtar nästan på glögg ikväll. det är ju så jävla kallt.

imorgon = földjur.