fredag, augusti 25, 2006

who needs guitars anyway?

pust. ännu en dag med möten om vilka som ska bli kalmar kommuns nästa leverantör av multifunktionsmaskiner/copyprinters (kopiatorer som man kan använda som skrivare).

skulle egentligen på kräftskiva idag hemma hos lina men efter att ha köpt cigg, sprit, pizza och nya kallingar (svartvita, hundtandsmönstrade briefs) samt ätit efter jobbet så hinner jag inte med enda tåget som går till nybro ikväll.
det nya är att jag ska ligga ensam och dricka öl i sängen och antingen kolla på dokumentärer om auschwitz eller serien the 4400.

igår kväll så var jag hemma hos wille och såg på superman returns. sjukt kass. innan jag stack dit så slängde jag in en maskin tvätt. klockan var då c:a 21.45. när jag kommer hem så märker jag att tvättmaskinen fortfarande står och går och har inte ens kommit till centrifugeringsdelen av programmet. märkligt, valde jag inte kort program? tänker jag när jag borstar tänderna. klockan är runt 1.30 då.
imorse när jag blivit väckt av jobbtelefonen vid 8-tiden och ska borsta tänderna så märker jag att maskinjäveln fortfarande står och går och fortfarande inte har hunnit till centrufugeringen! pillar lite på vredet som visar del i programmet och drar till kneget. när jag är klar med dagens möten är klockan närmare 15 och jag ringer hem till elis som varit lite krasslig (han tror han ätit dålig falafel på fyrkanten på onsdagnatten). han säger att maskinen är klar nu.

nu väntar jag spänt på hur alla mina finaste underkläder har tagit stryk i tvätten. blöta såg dom helt normala ut.



förresten. jag och gurra ska spela skivor på kåren den 7/9. italo-disco och synthpop. då ska alla komma dit.




postar mer detaljer när jag vet nåt mer.

2 kommentarer:

Nina sa...

Det var ju precis samma sak som hände när jag tvättade en gång i Nybro, när jag fick lära mig allt om vvs.

Anonym sa...

TVättar du? Jag trodde du köpte nytt när något blivit skitigt... ;-)
/Garp