måndag, augusti 28, 2006

människor

nu ringde det fel till mig. det händer ganska ofta eftersom mitt nummer är 450004 och kalmar kommuns växel har 450000. personen som ringde nu var inte skarpaste kniven i lådan, så att säga.

jag: it-enheten, robin
person: öh, va?
jag: robin engström på it-enheten, kalmar kommun
person: är det kommunen?
jag: ja
person: va? (ny person får telefonen)
person2: hallå?
jag: vem söker ni?
person2: mark och planeringsenheten
jag: då förslår jag att ni antingen ringer direkt dit eller ringer till växeln och blir kopplade
person2: kan inte du koppla mig?
jag: nej, sånt gör växeln. jag är it
person2: okej. koppla mig till växeln
jag: eh, jag kan inte koppla. du får ringa växeln
person2: vad är det för nummer dit?
jag: 450000
person2: okej. men kan du inte koppla mig till det numret?
jag: jag kan inte koppla ok?
person2: okej, hej då.



jag vet inte riktigt vad det är med folk.

1 kommentar:

sner0 sa...

Låter lite som tanten som ringde mig för nån minut sen och ville till Möregården.. Men hon gav sig fort och lade på mitt i mitt svar om att det var ok att hon ringt fel :)