tisdag, augusti 08, 2006

hjälp till självhjälp

idag är jag trött. riktigt trött. senaste två dagarna har jag jobbat mer än jag gjort senaste två veckorna tillsammans.
helgen var inte direkt lugn heller. eller "lugn" som i bra var den. men inte lugn enligt ordets rätta betydelse.

fredag:
födelsedagsfirande på gröna stugan för min yngsta plastlillebror sebbe. hamburgertallrik, cigg och öl på uteservering. mkt fint.
sen uppslutning på kattrumpan med bandare och ett härligt gäng. fortsättning med fest hemma hos henke "heavy" pettersson. blev sent, men det var skoj.

i lördags var den omtalade dokusåpafesten hemma hos oss. blev en av de mest lyckade festerna någonsin tror jag. riktigt mycket bra folk. det enda smådeppiga var att jag, wille, rebecka och frida gick till vallen. betalade 100 spänn, köpte en öl var och sen gick hem igen.
någon lyckades förmodligen att spränga en av mina 300W tattarhögtalare som jag har till
xboxen. det gör ingenting. för vi hade kul.


DOKUSÅPABILDER!
robinsonsasa och matthew:


christian hette den ene och den andre minns jag inte:



nästan roligaste och mest oväntade besöket på hela kvällen var att kompanietjohannes kom med carlingshasse. johannes hade nya stylelab dieselsneakers. dom var nästan lika heta som mina nya pjucks.

det tråkigaste på hela kvällen var att claudia fick ett njurstensanfall och fick åka till sjukan.
mer om det både i lina och jens blog (där finns även fler kort från festen) och i guggas dagbok på skunk.


i söndags hade peter råkat möta våran hyresvärd/fastighetsägare och han hade varit helt tokig. folk i hela grannskapet hade tydligen ringt hem till honom hela natten och klagat.
suck.
det nya är att smyga förbi hans kontor i vår trappuppgång hela tiden för att slippa möta honom.

när jag städade igår och höll på att plocka ihop alla systemetkassar som folk slängt överallt så hittade jag en som bara innehöll två kiwi-frukter. det var konstigt.


jag föll inte för frestelsen att posta bilderna som jag har på peter när han städar ur våran duschkabin. naken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar och bugar...:D

Anonym sa...

Verkar som ni sitter lite tight (tight fit) till nu efter detta med hyresvärden och sen den där krossade rutan från sistens. Är det alla kokstorskar från trekanten som för ett sånt jävla liv medans ni bara dansar? Ville inte Vöhla tjäna lite extra som dörrvakt, kan inte tänka mig en bättre sån än han när han har sin navy seals frisyr (undercut och extrablonderad kort "stubb")

Anonym sa...

det vare skolden som skrev det där

/Skolden