tisdag, augusti 08, 2006

tugg tugg tugg

igår såg jag och rebecka transamerica.
handlar om en transvestit som får reda på att han råkat avla fram en son vid sitt första och enda hetrosexuella samlag. sen handlar filmen mest om en klassisk amerikansk roadtrip där far(?) och son lär känna varandra och där den övriga familjen lär sig acceptera sin sons val att byta kön.
trovärdiga skådespelarinsatser och annorlunda story gör filmen värd att se.


igår var det otroliga 72 pers som läste min blogg. jag förstår inte vart alla kommer ifrån.


idag kom jag på att jag glömt bort soviets platta we are eyes, we are builders.
den borde alla lyssna lite på. särskilt låten commute.



kan passa på att göra reklam för kampanjen rädda pata!

saxar info från skunkgruppen med samma namn:

okej, såhär är det: patrik lindgren, alias skorpinjon här på skunk, är mitt inne i en rättsprocess. bonden, vars äng utgjorde festivalområdet på mitt sista liv, har stämt patrik. han kräver 12 000 kr i hyra för de två festivalerna "mitt nästa liv" och "mitt sista liv", trots att föreningen och bonden gjort ett avtal om saken. efter en tur i tingsrätten har även göta hovrätt dömt till bondens fördel. som besökare på festivalen bör vi reagera. patrik ska inte behöva betala 12 000 kr själv. därför erbjuder vi nu festivalens besökare att hjälpa till. hade du kul i ljungnäs? njöt du av popmusik, festivalliv och havsbad? skänk en hundring till välgörenhet! bankkontonummer dykter upp inom kort. tills dess: sprid gruppens budskap

Inga kommentarer: