onsdag, augusti 02, 2006

dokusåpahelg på storgatan8

jag och peter sitter och komponerar en låt på icq. sjukt peppade på kvällen. samtidigt sitter jag och varvar rofo - beach love, med japan air - why do you hate to take in?

till helgen kommer våran älskade vän robinsonsasa till kalmar för att hänga lite med sin gamla crew. med sig har han också fyra deltagare ur paradise hotel (som jag aldrig sett ett avsnitt av). bl.a nån vinnare som heter matthew.

här hånglar sasa med ett våp på ön.


det finaste sasa gjort för mig någonsin var på hultsfred 2000 när jag råkat kräkas ner hela vårat tält. jag vaknade runt 4 hugget av att jag låg i ett tomt tält och höll på att frysa ihjäl. när jag försökte krypa in i granntältet så ville inte peter släppa in mig först, trots att jag var blå i ansiktet, men sasa bara öppnade sin famn och lät mig krypa intill honom under sovsäcken. sen låg vi i sked hela natten.



detta är paradise-hotel-matthew:




på den här bilden tycker jag han påminner lite om dawson i dawsons creek. samma sneda ansiktsform.

vet inte riktigt hur vi ska tillmötesgå kändisarna i våran enkla boning. sasa gillar ju elektronisk musik och är aldrig svår på något. dom andra däremot kanske kan bli lite svårt att locka upp framför tv:n till stillsam dans till någon svängig italo-disco video.

på fredag kommer även martin "lavve" angerland. han ska fira sin födelse och har parkhäng högst upp på önskelistan. om bara vädret tillåter så löser vi nog det utan problem.


igår var jag, elis och peter (även kända som gruppboendet på storgatan 8) hemma hos wille för midnattsbio.
vi körde staffan hildebrand-tema med stockholmsnatt och on the loose.
två jävligt starka filmer.
on the loose var en halvtimme lång och gjord för klassrumsbruk. även var den sponsrad av LO vilket märktes ganska tydligt till och från.


oj. glömde skriva att mehdi bagherzadeh och rickard från lowe ska vara med i nyhetsmorgon i tv4 imorgon. alla måste titta!

Inga kommentarer: