tisdag, augusti 15, 2006

spela gothfiol

äntligen är det höst. som jag längtat.
har så svårt att klä mig när det är varmt ute. har suttit i mitt fönster och varit helt gothisk och bara njutit av regnet och blåsten.
fast egentligen ska det vara kallt och torrt. det vore den ultimata årstiden. jag har inget emot att frysa, bara jag slipper gå runt och oroa mig för att halka och förstöra skorna.

helgen var trevlig. fyllde ju som bekant år i fredags. de enda två presenterna jag fick på födelsedagen var ett presentkort på kalmar fitness på 242 kronor av peter, och en jättepåse med 1kg godis av jennifer. plus minus noll alltså.
firade med att jobba, äta en tunn lunch, träna, äta proteinkaka med blåbärspajsmak och dricka några liter bag-in-box.
jag däckade lycklig klockan 00.30 enligt utsago. peter var pissed för att jag lovat gå ut med honom på näsan :).
hade en liten tillställning på fredagkvällen med de enda vänner som var kvar i stan och inte i stockholm för att kolla på gt på trädgården eller på rasslebygd. lite mer info finns i linas och jens blogg.
sms och mms haglade iaf in under dagen. tack alla som kom ihåg!

på lördagen skulle jag visa stackars jennifer som flytt från göteborgskalaset kalmar. ösregnade så det blev en mycket liten runda. en buffé på thai silk hann vi med iaf. jennifer tycker inte om frityrdeg så hon skalade bort degen och åt bara räkorna. sjukt konstigt, men roligt. i synnerhet för att hon var rädd för att serveringspersonalen skulle bli arga om dom såg.

på kvällen var vi inbjudna på middag i nybro hemma hos lina och jens. det bjöds på jättegod risotto med farinstekta bananer och glass till efterrätt.

22.37 tog vi tåget tillbaks till kalmar och gick på snoken med peter. sjukt tråkigt.



i söndags så hade jag släktkalas. min farmor fyller år den 12:e så jag hade styrt upp så att hon höll i kalaset så jag behövde bara närvara och casha in. mkt lugnt.

av släkten fick jag:
blommor
pengar
strumpor
vinöppnare
prenumeration på Bon
lampa


nu ska jag gå och äta lunch med min ömma moder (som för övrigt anmält oss två till en målerikurs idag).



peppar på km ikväll, men ingen annan är hemma. elis fyller förvisso år idag, men han är dels festivalförkyld och dels fotbollsintresserad, så han peppar på fotboll på nån sportbar istället.
kanske kan få honom att se den på seven sportsbar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

[b]target="_blank"[/b]

Anonym sa...

Shit vilken miss.