måndag, oktober 16, 2006

we are s-h-o-p-p-i-n-g

lördag morgon. planen är att åka merca till kosta och gå på outleten. på väg till parkeringen står det en huligan med basebollträ i vägen:


jag, gurkan och stoltz:
det enda vi inhandlade på outleten var fyra stycken ittala-glas och en acne-kavaj.
vi åt också älgbiffar och träffade ida couchér med familj.


på kvällen fick jag ett meddelande i telefonen som gjorde mig glad. gänget som låg och drack i min säng utbringade en skål:


mer förfest:


..och ännu mer:


jag i nya kavajen:


söderport var mycket roligt. skånejohan gjorde ett roligt framträdande trots lite dåligt med folk.
här sjunger gurkan familjens version av memories:


södag:
jag är hemma hos päronen för att städa ur min bil.


när jag städade bilen hittade jag mycket konstiga grejer.
fönsterskrapa med inbyggd vante. ett par solglajjor. pennor. buntband. ibm cat5 nätverkskontakter. sterila kompresser. en rj45-rj45 skarv. en galje. ett fällkors. massa cdskivor. ett set med hylsnyklar.


alla som pratat nätverkshårdvara med mig i mer än 30 sekunder vet vad jag tycker om dlink.
det här är den enda produkten från dlink som jag äger:


söndag kväll på gymmet. bildbevis för er som fortfarande inte tror på att jag lyfter skrot:

4 kommentarer:

Helena sa...

Är det en PowerBook jag ser på bild 7? Gustavs?

Helena sa...

Fler bra grejjer med detta inlägg.

Killen i baksätet i bilen brevid Gustav, underbart att han läser just Ekonomidelen. Känns väldigt Timothy Bryce. Och sen är ju bilden på killen med baseballträt underbar (Wille?)

Anonym sa...

håller med helena. synd bara att wille inte har plommonstop, det skulle gett bilden mer ultravåldskänsla.
/Garp

CM Garp sa...

gillar oxå att du (givetvis medvetet) lagt den vinröda is-skraps-vanten bredvid det turkosa CD-fodralet. det tyder på god smak och medvetenhet i färgmatchning. galgens sneda placering ger även bilden dynamisk spänning. bra jobbat robin.