onsdag, oktober 18, 2006

praktikanten som försvann

igår skulle min praktikant kommit tillbaka. vi skulle haft så kul. jag skulle lära honom så mycket om livet.



istället fick hans stol stå tom. den lilla fleecepläden jag lagt fram som han kunde värma sig med ligger fortfarande ihopvikt över stolsryggen. hans kaffemugg står halvtom där han lämnade den.



på fredag drar jag som sagt till stockholm igen. hade inga direkta planer för fredagkvällen så jag slängde ut lite trådar och fick snabbt svar på vad som händer av mehdi:
lowe spelar på hard rock café!
vilken pepp! vilket ställe att gå till!

många har anmält sitt intresse att få hänga med. jag hoppas att mehdi kan fixa en djävulskt lång gästlista. typ jag+20. så vi välklädda, androgyna stackare, kan glida förbi hårdrockskön.


idag blev jag och mange även klara för informationsäkerhetsdagarna som dataföreningen och FRA håller i på sheraton.
jag tar ledigt på fredagen och flyger hem igen på söndagen.
mkt mkt soft.

PS. kolla in säkerhetsproffset vesa virtas skägg:

funderar på att låta mitt växa vilt fram tills dess och dyka upp på sheraton i ett par för korta chinos och en smutsig, stor t-shirt.

6 kommentarer:

Helena sa...

Det är verkligen konstigt med praktikanten. Gjorde du närmanden på något sätt...?

Uffe sa...

Fasen Robin, du körde för hårt med praktikanten! Det går inte att lära sig hela Cisco IOS IP Addressing Services utantill på en timma :)

robin engström sa...

han var för vek helt enkelt. imorgon kommer det en ny. vi får se om han pallar trycket.

Mehdi Bagherzadeh sa...

nämner dig i min blog brushan.. :) dig plus 20 blir inga problem.. det är gratis inträde innan 23.00.. hihihi..

/dr Hossmo sa...

Helskägg är verkligen någonting jag tror på om man ska få någonsomhelst auktoritet i säkerhetssvängen.

Anonym sa...

Det hela med praktikanten börjar likna riktigkill.nu.
Är du redan framme på dag 100 i din version?

/Jello (SKOLDEN)