söndag, oktober 22, 2006

LAN of faith and devotion, del 2

efter att ha återvänt till missbrukarkransen och hämtat min packning så drog jag tillbaka till helena och gav henne presenten: en 90x60cm stor whiteboard.
den skulle bli grunden i LAN:andet.

julklappsöppning:


XP vs. MacOSX


helena går kursen "IP-adressering 101" hos Engström Education:


laptoparna står ensamma och myser lite.
paketanalys i ethereal vs. sött macos skrivbord:



efter att ha ätit god hemlagad pizza och tillbringat några timmar vid datorerna och framför whiteboarden så tyckte vi att det var en bra idé att dra till riche. på vägen hämtade vi upp ett par av helenas kompisar på sturehof. gurkan och viktor var redan på stället när vi kom dit.
riche var trångt men jag träffade jonas isaksson från kerfi. ganska roligt.
johan kinde spelade skivor på spybar efter, men vi var för trötta för att lägga pengar på inträdet så vi jazzade hem istället.

just det. eftersom jag inte räknat med att gå ut på lördagen så blev jag tvungen att åka in till stan på dagen och panikhandla. blev en snäv svart skjorta med buttondownkrage från paul & friends.
mkt nöjd.

9 kommentarer:

sner0 sa...

Vilken fisig rosa färg hon har på macen.. styr upp snälla!

Hade väl vart en sak i fvwm, när allt ändå ska va sunkigt..

Patrik sa...

robin, det här är exakt varför jag älskar dig. <3 <3 <3 <3


synd att pusslet brudar/polare inte gick ihop så bra för vår del i helgen. men du vet att jag var med dig hela tiden, som en liten liten kattunge på din axel.

robin engström sa...

jag kände din närvaro hela tiden.

vi får ta i(ge)n lite nästa helg istället!

robin engström sa...

sner0:
inte fisigt, fashion!

Helena sa...

Hörrudu Sner0: Passa dig jäkligt noga. Jag har faktiskt den snyggaste datan på marknaden. Vet du att denna MacBook har en intelprocessor i sig så man kan köra Windows om man skulle vilja? (Fast det vill man ju för f-n inte) Så det tycker jag nog väger upp min lite tama desktopdesign. (Jag brukar ha snygga killar som bakgrundsbild men har av nån anledning råkat välja den där standarsfärgen)

robin engström sa...

lina:
jo visst heter det dator.
data är information och dator är själva apparaten.

sner0 sa...

Helena: Nu visste jag ju inte att just _din_ mac hade intelproppen i, men att dom har det i dom senare. Även core2 duo snart i macbook pro vilket är bra skit..
Byt till en bild på robin eller en kattunge så är allt förlåtet! :>

Helena sa...

Ok Sner0. Du är förlåten.
Och ang stavning av "data" eller "datorn" så är det ett medvetet val att skriva "data". Just för att det är fel och kul.

Patrik sa...

Just för att det är fel och kul.

aka, svaret på frågan varför man ska vara ihop med mig.