onsdag, oktober 11, 2006

stockholm: forts

nyvaken och sjukt trött på lördag morgon:


jag, viktor och gurkan tog tuben till söder för sushi, kaffe och lite 2:nd hand shopping. skolden mötte upp efter en stund. han hade kört bil(!) in till stan.
testade en snygg YSL-skjorta på judiths men den var tyvärr lite stor.
köpte en mörkblå militärinspirerad kavaj med ståkrage på zara och en gräddvit halsduk i tunn ull.

här har vi gjort våra ärenden, ätit och handlat vin.
OBS: killen med gul mössa tillhör inte sällskapet.


i nya kavajen. på väg till s:t eriksplan:


måndagen tillbringade jag på stan från tidig morgon till kväll.
träffade gurkan ganska tidigt och gick på nitty gritty, fikade på string och kollade av beyond retro.
vi åt även lunch med datapata lindgren under hans jobb på statens ljud och bildarkiv. han pratade om ljudkort för 70000. bra vegetarisk buffé där.


gurkan satt mest och såg söt ut:


senare på dagen så mötte jag upp med nina och gick till medborgarplatsen för att snacka lite skit över ett par kalla i solskenet. mycket trevligt:


tisdag. drog runt på stan själv, lunchade, drog på stan och fikade med mattias "keihan" karlsson:




tisdag kväll var det meningen att jag skulle åka tåg vid 18.25 hem. jag trodde 18.35.
hade köpt sistaminuten och åkte i god tid för att hinna. sålde tillbaka mitt sl-kort, köpte bananer, ramlösa och en mens vouge på pressbyrån. när jag kommer upp på spår 11, i mycket god tid så ser jag tåget gå. 300 spänn åt helvete.
ny sistaminuten och 6.20 tåget imorse istället.

4 kommentarer:

Helena sa...

Vad gjorde du egentligen på Sankt Eriksplan mitt i natten?

robin engström sa...

jag piratkopierade och hånglade lite.

Helena sa...

Du hade en sjukt snygg hårddisk.

robin engström sa...

du hade en sjukt snygg dator att koppla in den i.