måndag, oktober 16, 2006

praktikant@kalmar.se

idag har jag haft en praktikant hos mig från årskurs 9.
den lille stackarn har fått höra mig mala om nät, vlan, dlsammar, duplexfel, ifconfig, ip-planer och även fått saker och ting uppritat på whiteboard för sig.

jag har även försökt lära honom att dricka kaffe.

"det smakade rätt så gott" sa praktikanten.

jag har givetvis också spelat en massa bra musik för honom.
i bilen på väg från en felsökning så spelades ebba grön - vad ska du bli? på p3. jag sjöng med hela låten ganska högt.
funderar på att köra uteslutande pet shop boys imorgon. han är i en formbar ålder. hans hjärna är mjuk och har fortfarande lätt för att ta åt sig nya saker.


fick även en biodate inställd idag så jag har både ätit bananer samt köpt och börjat läsa "djävulen bär prada" på rent trots.

Inga kommentarer: