måndag, juli 10, 2006

två dar till arvika

har precis lyssnat på musikjournalen på p3 om 80-tals synth. mkt mkt bra program med ett par låttips som jag missat (fastän jag haft skivorna i alla fall utom ett).

sitter och surfar febrilt efter en ny frisyr till mig. synth-highfashion är ledordet. inte helt lätt, men jag har en idé iaf. får väl se vad proffsen har att säga imorgon hos frissan.

idag har jag ätit glass med gurra, badat på kattröven med lina, pata och micke, städat lite på spiken samt upptäckt att det är punka på ett av mina nyare däck på bilen. upptäckte punkteringen precis när jag skulle åka till nybban och äta hos min ömma moder.
aldrig får man vara riktigt glad.
tydligen kan man iaf laga däck så jag slipper köpa nytt. ska köra till däck-roy i färjestaden imorgon och få det uppstyrt. kanske skulle be rickard på rogers bildelar att kolla på min söndringa backspegel när jag ändå är på solen, vindarnas och inavelns ö.


här är förresten en bild på jeansen jag köpte häromsistens. dom låg gömda på acnes web under "inseason":


(elin kolla: mocka!)



vet att ni är många där ute som undrar hur min stockholmsvistelse varit. 5 dagar är lite mycket att skriva detaljerat om men sammanfattningsvis var det ungefär så här.
åkte upp med sj på tisdag. under resan läste jag ur halva essential snmp (mange: jag är snmp evangelist numera. när jag kommer tillbaka från semestern så jävlar...), lyssnade på depeche, störde mig på norska drägg som varit på roskilde och så sov jag.

resten av veckan flöt på snabbt med mörkrostat kaffe, vin, öl, fint sällskap, häng på stan, bad, grillfest (det var faktiskt en grillfest och inte bara grillning som vissa ville få det till).

på onsdagen var jag, gustav, johan och viktor på stan hängde. på norrmalstorg så kunde man vinna två depeche-biljetter om man svarade på lite frågor om nån ny nokia-telefon och skrev en motivering om varför just man själv skulle vinna biljetterna. vi fyllde glatt i. särskilt gurra som inte hade nån biljett men sjukt gärna ville gå.
efter det gick vi in på acne-butiken och då såg jag att jay-jay jobbade där. mitt hjärta bultade och jag svettades i handflatorna. vågade knappt testa nåt utan sneglade bara fånigt åt hans håll hela tiden. när jag gick ut sa jag hej då till jäjä. han sa hej då tillbaka. jag dog.

på torsdagen ringde nokia och sa att jag vunnit två biljetter till dm. glatt ringde jag till gustav och berättade den glada nyheten. när vi strålat samman på stan och är på väg för att hämta mina två biljetter så ringer nokia till honom också och berättar att han med vunnit två.
roliga grejer.
vi skänkte bort biljetterna som var över till johan, johans tjej och erik.


spelningen på fredagen var något hästväg. efter att ha vandrat runt på stan sedan tidig förmiddag då elin började jobba så var jag mycket trött och varm.
träffade alla vänner och bekanta som skulle gå i humlegården några timmar innan för att knäcka några välbehövliga. mkt mkt trevligt.
jag och skolden stod och höll om varandra hela spelningen och sjöng så vi blev hesa.
enligt fredrik strage i dn så var det 26.000 pers och såg depeche mode denna deras första utomhusspelning någonsin i sverige.

nä nu orkar jag inte skriva mer.
funderar på hur vi ska lösa det med musik på arvika i år. allt som inte är mp3-spelare är ju fjolligt och jobbigt. men billigt.

tror jag nästan är klar med vad jag ska ha på mig dock. blir någon slags synth/pop-crossover med svarta jeans från cheap monday, svarta hängslen, dr.marteens och hängslen som bas.


dagens låt är: the twins - the desert place

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tackar Robin för att han är en jättebra vän och för att vi kramades på DM-konserten.
Jag hade flyt den kvällen och har inte haft så kul på flera år!

Skolden