måndag, juli 17, 2006

mm

har massa härliga kort från i sommar nu i min telefon (min enda typ av digitalkamera) men jag har alla coola sladdar och bluetooth på jobbet så jag har ingen möjlighet att föra över dessa till datorn.
ska jag låta bli att blogga då (som jag gjort senaste tiden) eller ska jag köra ändå och göra en jättepost på måndag när jag börjar jobba igen med bara massa kort?

nu har jag varit på arvikafestivalen igen iaf. det var precis hur kul som helst trots att det verkade bli deppigt med bilar dagen innan.
tisdag kväll visar det sig att vi inte har tre bilar klara (vi behöver två) utan bara en. jag har märkt tidigare på dagen att elis måste kört på nån slags spik när han lånat min bil under min stockholmsvistelse så att jag har fetpunka på höger bakdäck. efter lite gråt och tandagnisslan över vår dåliga planering så kommer vi fram till att jag ställer klockan på 7.00, då jag kollat upp att däckia med flera öppnar, och ringer och bokar tid. sen möts jag och dockan i cellgraven där min bil står parkerad och skruvar av däcket, kör och lagar och sticker tillbaka och skruvar dit igen. 7.50 var vi klara med hela bedriften. vi var nästan iväg 9.00 som var utsatt tid för avfärd. man kan om man försöker lite.

höjdpunkter på festivalen var nitzer ebb, när elis blir hans christian jensen och skriker på danska, elis bröstvårtstyvhetstävling, när jag och johannes råkar raka av oss delar av bröstvårtorna med en rakhyvel så att tävlingen måste skjutas upp en dag, när mehdi och jag brottas nakna i vårt camp (helt nakna), att kissa "irani-style" dvs att släppa ner byxorna till anklarna och gärna kissa så många killar på rad som möjligt vid stängslet, bra väder, tidig fylla varje dag, härligt folk (trots att peter saknades för en gångs skull). osv osv osv. kanske kompletterar den här posten med fler fina minnen.
kom iaf hem igår helt vimmelkantig runt 21.00 med min bil, magnus och elis. på larmtorget träffar jag lotta, karin och johanna (baronessan) på krögers. en halvtimme senare är jag nyduschad och sitter med en öl och en krögersbricka. man måste göra allt som faller en in på semestern annars ångrar man sig bara.

idag har lina "lyvesand" yvesand fyllt år. var en jättefin fest på kattrumpan med mycket bra folk och jättefin mat som claudia och johanna (den riktiga) gjort. jag sänkte ett sexpack, ett paket camel light och lekte charader tills det blev mörkt. nu har jag precis kommit och ska försöka ta tag i min vätskebrist och sova min andra natt i en riktig säng på länge. skönt.

lina har förresten roliga bilder i sin blogg om ni inte upptäckt det (ungefär som ni måste upptäcka willes matblogg). den här på micke, mig och pata snor jag för den var så fin och sommrig:



med speedos är man alltid lite gladare.

Inga kommentarer: