torsdag, juli 27, 2006

cellgraven 2006

tattarna är här igen. resandefolket har spridit ut sig som en sjukdom runt hela fängelset.
upplyst av mina kära kollegor om att marknaden har börjat och att cellgraven är full med karuseller sprang jag ner för att se vad som hänt med min älskade mercedes som stått parkerad just precis där sedan arvika ungefär. bilen var givetvis borta. svettig, panikslagen, bakfull och hetsrökandes sprang jag runt bland människor som definierar dålig passform på kläder och dålig hy och letade efter min stackars bil.
framför biblioteket stod den perfekt i en parkeringsficka där man endast får stå i två timmar.
en röd lapp var fastklistrad i rutan med en uppmaning om att bilen bör flyttas från cellgraven. hade väl inte jag sett liksom. dessutom en böteslapp. EN!. på ynka 200 spänn. polisen är så snälla i det här landet. folk som felparkerar och bär sig åt som jag borde får värre straff. felparkering borde ju ändå vara lite spark i skrevet på staten och det brukar dom ju gilla att straffa. mer resurser åt polisen! längre batonger! skatt är väpnat rån!
läste en sjuk klisterlapp från nåt nationalistiskt parti på en rastplats utanför mariestad nånstans. där stod det "sverige är förått. göran persson bär kalott". vad fan menas med det?

nu svamlar jag. är bakfull som ett djur från gårdagen. gjorde klassikern att fortsätta dricka starköl på efterfesten = inte lugnt.

i fönstret på min bil satt förutom böteslappen även en handskriven lapp:
Om ni som jag tycker det är fel med detta böter, kontakta mig på 070-6222891, så överklagar vi tillsammans. Var snäll och vidarebefodra detta...
/Emelie

hon låter rätt söt. kanske ska ringa nån kväll och fråga om vi ska ta en fika.



dagens och gårdagens låt är:
rofo - beach love
okomplicerad italo-disco när den är som bäst.

nä nu ska jag dricka mer mineralvatten och ta reda på vad Bloodhound.HybridCOM är för virus.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kedjebrev är ju alltid trevlig :o

Nina sa...

Var det någon spom hade stulit bilen? Eller var det du som glömt bort var du hade parkerat den? jag fattade inte redigt..

sner0 sa...

Tjurigt att vara från Hillerstorp och få parkeringsböter i kalmar...
Hur många böter är du uppe i nu? Får du aldrig några riktiga böter?

Anonym sa...

naaah. du är så söt robin. äntligen har jag hittat din blog.

CM Garp sa...

jag fattar inte heller liksom... var det tattarna som flyttat bilen eller försökte dom sälja den på marknaden. om någon nu tänkte sno bilen, varför gömde dom den inte på ett bättre ställe liksom? Hade ju varit bättre om dom stoppat den i fickan eller nåt... ;-)
/CM Garp