tisdag, juli 04, 2006

bloggig

kom precis på under ett samtal med min vän och kollega joakim "whaler" wahlman på icq att den 11:e augusti i år så är jag inte ung längre enligt sj. sjukt.

arlanda express klassar iofs ungdom som max 18 år, vilket jag bittert fått medfara en gång.
här kommer en liten berättelse om det:
en gång på tiden när jag var anställd av adb centrum syd ab så var jag uppe i stockholm på en säkerhetskonferens som idc höll i stockholm. flög upp på jobbets bekostnad och skulle i vanlig ordning spara alla kvitton. när jag skulle åka från arlanda tänkte jag att jag skulle lyxa till det och åka lyxtåget arlanda express istället för den ruttna flygbussen (detta var innan jag kände till märsta+pendeltåg-exploiten). då köpte jag en ungdomsbiljett i en automat och gick ner till stationen under arlanda. när jag stod där och väntade på tåget så kollade jag lite nogrannare på biljetten och såg att ungdom=max 18 år och att man skulle vara beredd på att visa leg på tåget. ballen. detta medförde att jag fick riva biljetten, försöka glömma vad som hänt och ta bussen in istället. sjukt deppiga 120 spänn rakt i /dev/null.

sitter och laddar ipoden inför resan nu med depeche.
funderar på vilken bästa kärleksförklaringen av dms låtar är egentligen.
see you, shake the disease eller somebody.




här är hjältarna.
skippar avsiktligt bild på andrew fletcher. usch.

Inga kommentarer: