tisdag, juli 18, 2006

sökmotorer

såg just att nån från örebro hade sökt på "bra symaskin" på yahoo och kommit in i min blogg den vägen. rätt så sjukt att jag är rankad 5 och 6 på den sökningen. också rätt sjukt att det finns folk som fortfarande använder yahoo som sökmotor.

idag har jag ringt till gorenje i danmark och beställt ett nytt handtag och en ny lucka för filtret till våran gamla tvättmaskin på spikgatan. jag och bräcklig plast funkar inte så bra ihop nuförtiden.

håller på och grovstädar på storgatan idag i vårt gruppboende och lyssnar på nitzer. om några timmar kommer elin och stannar veckan ut och sen slutar min semester. jag som tänkt göra så mycket som jag inte hunnit. såg att jag hade en "att göra.txt" på skrivbordet (detta var innan google notebook). i den stod:

att göra i hemnätet:
x intern portal med lite mrtg och webbittorrent, länk till webxbmc
x intern dns på lahey med secondary på randy (inlagda i dhcpd på randy)

x wiki i portalen för nyheter och typ inköpslistor och liknande.

x migrera pixen till openbsd/pf för att QoS:a upp onlinespelande.

just nu är är mrtg uppsatt. kör på dhcpd:n i pixen. intern dns är uppsatt som caching only med forwarders mot felias närmsta dnser + ns.kalmar.se.
inte mycket som är klart med andra ord.

(ja jag är medveten om att jag gör kardinalsynden nu och avslöjar detaljer om vårt internnät, men vafan).




här är en fin bild på douglas när han hälsar på publiken:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Robin!
Kan inte låta bli att berätta att en vän till mig fick den killen utslängd från backstage på arvika... nåt slags bråk medelålderns män emellan.
Historien var rätt festlig..

robin engström sa...

douglas mccarthy? halvguden? vem fick honom utslängd och varför? >:-(

Anonym sa...

magnus.. verkar lite bråkig den där douglas.. och puckad.. slog till sin tjej... hotade visst med att ställa in med..