måndag, juli 31, 2006

things to do in kalmar. when you're dead.

måndagmorgon efter en helg borta. alltid lika tungt.

i helgen har jag omvärderat göteborg helt. det är faktiskt rätt bra där. bra shopping, bra utgång och bra folk. träffade aldrig nån som pratade riktigt grov göteborska heller, det kan ha bidragit till den positiva upplevelsen.

när jag kommit upp på fredagen så stack vi hem och duschade och gjorde oss iordning för att sen dra ner till en pub på linné som hette istället. där kostade ölen 33 spänn och drinkarna var 2 för priset av 1 fram till 21 (som alla försökte utnyttja maximalt givetvis). jag var dock jävligt trött efter att ha varit ute onsdag, torsdag och samtidigt gått upp och jobbat så det blev hemgång istället för att gå vidare. jennifer var kvällens hjältinna som ställde sig och stekte laxfilér, squash samt gjorde bakpotatis när vi kommit hem. lyxigaste hemmalagade fyllematen någonsin tror jag.




på lördagen så vaknade vi hyffsat tidigt och drog in på stan för att kolla rean, samt att hitta ett par nya skor till mig och ett par nya till jennifer. hon skulle absolut ha exakt lika dana som hon haft tidigare men som hon använt lite för flitigt. det var varmt som i en ugn inne i centrum men jag lyckades ändå fynda lite.


smal smårutig slips från topman.



riktigt trevliga skor från diesel(!)




på kvällen så var det förfest hemma hos maja vid hagakyrkan. jag ringde dit johannes bengtner, den gamle stöten. var en mycket trevlig förfest med frossa i eldoradochips och popcorn.
vid 00-tiden drog vi vidare till uppåt framåt och drack några öl och lyssnade på bra musik.
kvällen avslutades på nef där jag bl.a bar ut en vän till sällskapet jag hängt med för att han höll på att bli medvetslös av all den goda spriten.


igår när jag skulle åka hem så var sista minuten slut. vanliga 2-klass biljetter kostade tre gånger så mycket så snål som jag är så ställde jag in mig på att ta swebus istället. skulle bara ta 1,5h längre tid. blev övertalad av jennifer att kolla ifall det inte gick att åka ett senare tåg än bussen som skulle gå vid 15-hugget för att vi var så sega efter gårdagen. märkte då att en 2-klass utan sittplats bara kostade 280 spänn och var på kust-till-kust, dvs, inga byten. soft tänkte jag och köpte en dylik.
tyvärr visade det sig vara HELT fullt på tåget. alla gångar och utrymmen mellan vagnarna var fulla med folk. hittade dock en plåtlåda som tillhörde bistron som jag kunde halvsitta på de första 2 timmarna. osoft!





fick en länk till videon till låten som jag brukar kalla "världens bästa låt" när jag är onykter av tobias "suburbian" karlsson förut. se den och njut. when in rome ser iofs ut som fan själva, men låten är så fin.



nu ska jag strax äta dagens första mål. alltid samma ångest inför vad det ska bli. nudlar och knäckebröd ligger högt upp på listan över troliga rätter. inte för att jag är pank utan för att jag inte orkar gå och handla innan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja nej, jäevul!

Btw. you´re lookin´good when you wear it well. Jag var på Trädgården i lördags - många där som bar det snyggt, måste dit ihop.

Suburbian