tisdag, maj 02, 2006

muslimtårta

lång helg och jag har dragit mig för att blogga.
börjar med i fredags.
robinsonsasa skulle dyka upp från stockholm och han ville på snoken så det var kvällens plan. vi körde lite förfest på spiken jag, peter, gurra, elis, magnus och wille. när vi försökte nå sasa på telefon så visade det sig att han var på jurassic park (broadway) och var dyng. "jag är vid floden" var det sista han sa. lite senare sen jazzade vi till ernesto och stod i kö en stund. en dam från ulricehamn försökte tränga sig förbi i kön men vi hindrade henne med indirekta hot om fysiskt våld. när hon skulle betala sen hade hon ingen deg så jag sponsrade henne med en tjuga. som tack så köpte hon ett jätteglas vin åt mig i baren.
när jag bara hade nån centiliter kvar och kom tillbaka från en röksession så hade maria karlsson lyckats spilla ut det så hon köpte ett likadant jätteglas till mig. efter detta andra glaset så blev det nästan lite för kul. efter lite pinsamheter så vaknar jag iaf i min säng fullt påklädd på lördagsmorgonen. osoft.
på lördagen så lyckades jag skjuta upp en fika så pass länge att jag kunde resa mig ur sängen och jazza ner på stan. slöt upp med wille, gurra, tatty och micke lindewall på café dream. efter en stund kom peter och han berättade att han precis fått slänga en tallrik mat på skafferiet för att hade fått magsår. troget hade han ändå två systemetkassar och en påse från inside med sig.

på kvällen så var vi bjudna hem till peters chef som även är elis morbror på överraskningsfest för hans fru. rätt soft vuxentillställning i berga. fri mat, dryck och man fick även ta för sig av cigariller ute i det omgjorda växthuset som numera var rökstuga.

framåt kvällningen så drog vi in till stan. där slöt jag upp med wille, gurra och gänget på km. var lite halvtråkig stämning där så vi drog vidare till riset. inte mycket bättre där. blev iaf lite efterfest på spiken och vuxenjohanna fick reda på att hon kallas för just det. sjukt kul.

söndagen var sjukt seg. planen var att sticka till äventyrsbadet med alkohol. hängde först en stund hemma hos wille. sen köpte vi varsitt sexpack och slöt upp med sasa, peter, magnus och elis hemma på spiken. efter att ha badat bubbelpool, bastat och lekt i bassängerna så begav sig jag och wille från äventyrsbadet till spiken igen för lite uppfräschning. ringde och hörde av med lotta som var blå infiltratör på kommunistfesten på söderport om det var nån hatisk stämning mot folk som älskar frihet och som tror på individen, men det var inte så farligt. jag och wille drog iaf dit och tog ett par öl. var lite småkul stämning. vi kände oss som bakom fiendens linjer bland alla röda fanor.
när söderport stängde klockan 01 så gick vi vidare till riset. där var det mindre roligt folk med några undantag. snackade bl.a med en smart tjej som var väldigt politiskt påläst fastän hon var ung.

igår körde jag hem till nybban och bytte till sommardäck. morsan stod och skrattade och fotade mig när jag förtvivlad och smutsig låg på knä och jobbade med händerna. sen körde jag och lämnade bilen hos verkstaden på öland och gled hem.
ett nytt avsnitt trailer park boys släpptes igår. "hi-definition piss jugs" hette det. givetvis sjukt kul.

3 kommentarer:

sner0 sa...

Var postar mor din bilderna på dig utförande skitigt fysiskt arbete med händerna?
Svårt att tro det utan bevis liksom :P

Patrik sa...

du och jag och valvakan i september? kan bli en höjdarkväll! :)

robin engström sa...

det är en date!
helst ska vi dricka också så kommer det garanterat sluta med näsblod :D