fredag, april 28, 2006

"vi ses i viken"

äntligen lön igen. impulsköpte en vit skjorta med fransk manchett från filippa-k innan jag vågade räkna ut hur mycket räkningarna låg på. man måste få unna sig något fint ibland.
går givetvis inte att länka direkt till den på deras web för att alla modeföretag har fått designknäpp och gjort sina sidor totalt i flash. med Acne som undantag.

finns lite alternativ för hur helgen ska spenderas festmässigt men inget som känns helt klockrent. det brukar dock alltid lösa sig.

igår när jag kom hem från en fika med wille efter jobbet så var jag så trött att jag höll på att svimma. lyckades tillreda en näringsfelaktig middag bestånde av tunnbröd, varmkorv och potatissallad. efter den mäktiga måltiden så la jag mig med hörlurarna och somnade till ett avsnitt queer eye for the straight guy. klockan var då c:a 20.
klockan 03.00 vaknade jag med kläderna på av att mitt öra värkte av att jag låg på hörlurarna.
gick upp. rökte, tvättade mig och borstade tänderna. funderade en stund på om jag skulle stanna uppe men till slut så hamnade jag under täcket med hörlurarna på och en playlist med seinfeld i vlc. idag har jag ätit frukost och sovit länge. kollegor har påpekat att jag är "på g" idag. kanske borde sova ut och äta frukost oftare.

jag vet att jag är en tönt som lyssnar på vapnet, men här kommer en fin vers från låten stuguvägen på nya plattan "jag vet hur man väntar":

förfest fest efterfest
samma personer samma sak igen
ett selektivt urval
kan man kalla det
eller begränsat umgänge
för vi är allt som finns

Inga kommentarer: