söndag, april 23, 2006

solig söndag

inte bakfull på en söndag. solen skiner, 6 koppar mörkrostat kaffe i bryggaren, lite olästa modemagasin och inga som helst planer för dagen. härligt.

i fredags var vi på kramp och frenesi på kåren. först förfest på spiken: jag, peter, wille, sara, matte sjögren och kalle. på kåren sen så var det samma gamla vanliga folk. trevligt men inga överraskningar. roligast var nog att peter var på indieklubb och var jävligt full.

igår var jag hos min lillasyster i växjö. hon fyllde 24 och hon och andreas hade gjort köttfärspaj. till efterrätt blev det äppelpaj. det var som en pajfestival i nån amerikansk film nästan.
av mig fick hon två muggar från filippa-k. vita med marinblått50-talsinspirerat mönster från a/w-05.
på kvällen när jag kommit hem så snackar jag med wille som tycker vi ska köpa lite folköl och gå och sätta oss i parken. jag är inte sen på att haka på. i parken är det dock deppigt och kallt och bara några stackars vilsna marilyn-manson goter med bandare.
wille frågade om jag hört att ett vanligt sätt att ta livet av sig nuförtiden är att tända en engångsgrill i lägenheten och bara gå och lägga sig och låta den göra jobbet. vi kom fram till att vi inte riktigt förstod hur det fungerar rent tekniskt, men det låter som ett ärligt sätt att sluta sina dagar på. särskilt om man lagt på ett par korvar på grillen.
vi fortsatte hem till spiken igen. kollade på lite Helt Hysteriskt och konstaterade att det faktiskt inte är så roligt som man minns att det var.
lite senare ringde patricia och sa att det var häng på studentpuben så vi jazzade dit. drack ett par öl och konstaterade att studenter oftare verkar lägga sina studielån på chips än på kläder med passform.
uppgivna gick vi vidare till riset. där träffade vi lite folk som vi kände och många som vi verkligen inte vill känna eller ens vistas nära. fick reda på att osman sula fortfarande håller sitt nykterhetslöfte också. bra jobbat osman.
efter ytterligare ett par öl och ett halvt paket cigg så skildes vi åt och gick hem.
lite småfull och hungrig så lagade jag till en mycket tattig måltid som lät väldigt gott när jag tänkte på den.
här kommer receptet:
fullkornsmakaroner
150g riven ost
250g frusen broccoli och gula morötter-blandning
vitlöksdressing
chilipulver
salt

koka makaronerna. fräs grönsakerna tills de är genomvarma
rör ihop makaroner och ost i ett durkslag. häll på en tallrik.
lägg grönsakerna ovanpå.
toppa med vitlöksdressing till allt är genomsurt. krydda efter behag.
ät med sked.


idag håller jag på och försöker ta tag i jättesamlingen I Love Disco Diamonds. 32 fullängdare italo-disco. nästan 39h musik. dagens i-landsproblem.

ikväll ska jag, wille och patricia kolla på den här rullen som tydligen ska vara bra:
http://imdb.com/title/tt0415978/

Inga kommentarer: