onsdag, april 26, 2006

jag älskar att betala för saker min bil hittar på

idag fick jag mina första parkeringsböter i livet. min vän och kollega henrik "bårat" andersén tipsade om att han sett två böteslappar på min bil igår kväll.
fastän jag skulle på möte om en ev. implementation av citrix access gateway så sprang jag i panik bort mot esplanaden där min bil brukar stå stationerad.
en rysning gick genom kroppen när jag såg att den stod lite framför en infart och att det låg en hög med parkeringsböter under vindrutetorkaren.
"blockering av parkering med handikappsramp" stod det på lapparna. allt är mitt fel. givetvis.
böteslapparna var dock bara på överkomliga 200kr/st. fan så skönt.
när jag parkerat om bilen så märkte jag att någon vikt in min ena backspegel och slitit loss spegelglaset. moget.
sprang tillbaka och hittade det där bilen stått. gick att trycka dit också för en lekman som jag.

nu är jag bötesfälld för andra gången i mitt liv. första gången var när jag blev skjutsad hem från högstadiet efter franskan av min vän behdad arshamfar. då åkte jag på 450kr för att jag åkt på moppe utan hjälm. min nougatbrune vän klarade sig undan med 300kr efter att ha blivit jagad av polisen en stund i nybro tätort.

ikväll ska jag och gt ta in som djur. wille wonka ska till mönsterås och se ett fett liveframträdande från jerry williams.

Inga kommentarer: