måndag, april 17, 2006

höfter ljuger inte

här kommer en sammfattning av helgen:
torsdag:
åker tåg tidigt från kalmar. trött och sliten. hade tänkt att plugga lite på tåget men det gick rätt mycket åt helvete på grund av en massa skrikande barn och annat jävulskap på tåget.
nåt som var roligt var att det kom in en välklädd kille och satte sig intill mig. han hade i stort sett samma outfit som jag på sig och halade även han upp en ipod efter en stund. vi såg ut som om vi shoppat ihop där vi satt.
väl framme i malmö så tog jag mig i snålblåst med tung packning till Cornerstone. hade smitit in på en sunkig resturang och ätit en rätt skabbig pasta bolognese innan, samt rökt ett par välbehövliga cigg. Cornerstone var mycket trevligt och proffsigt ställe. man känner sig alltid hemma i IT-miljöer. trodde inte jag skulle klara certifieringstestet, trött som jag var, men det gick vägen trots allt. mycket simulationer och väldigt lite enkla flervalsfrågor.
lycklig efter att ha klarat testet så styrde jag upp en fika med lars "lisa" abelsson och emma "murvel" larsson. på riktigt gammalt nybrovis så fikade vi riktigt länge. det var roligt. passade även på att hänga lite på #nybro@dalnet från fiket, bara för gamla minnens skull.
efter fikan så gick vi runt på stan lite och efter det mötte jag upp min vän tina som erbjudit mig logi för helgen.
på kvällen så stack vi till cat och förfestade lite. jag var svårstartad men tillslut så var vi iaf på efterfesten till embassy på kb. var ganska ruttet med lite folk.

fredagen spenderade vi framför tvn med den löpande katten åsa. på kvällen stack tina på hellnight och jag satt hemma med laptop, rödvin, cigg och rovdjuret 2 på tv. rätt soft.
lördagen började deppigt. tina stack tidigt iväg för att bli intervjuad för nån tidning (kan varit sydöstran). efter det så skulle hon och cat och förbereda inför klubben revolver som skulle vara på kvällen. jag skulle roa mig själv och försöka köra en förfest med lars.
ringde lars på förmiddagen och han svarar bakfull att han är i nybro och att hb:n aldrig varit så god. där sket sig den förfesten.
jag gled runt i malmö city ett tag innan jag bestämde mig för att köpa en sistaminutenbiljett hem till kalmar. 156:- fattigare satt jag ett par timmar senare på tåget mot kalmar.
när jag hoppade av tåget i kalmar så mötte jag säkert 10 vänner direkt och kände att jag gjort helt rätt beslut att åka hem en dag tidigare.
fest hos wille med massa roligt folk. jag råkade tyvärr bli lite väl glad i vinet så jag hade inte så roligt som jag kunnat, men på det hela taget en bra kväll. bilder finns i linas och jens blogg.

igår så skulle det vara fest hos våran hyresvärd. vi var lite bakfulla och jävliga men körde iaf ett par öl. jag, peter, wille och sara stack till mollys och sen till olearys när det stängde.
fick med oss lite damer hem som stannade på efterfest. jag och sara styrde upp lite kantarellsoppa och gick och la oss tidigt.

idag är det soligt och fint. nästan parkvarning. vi får se vad som händer.

Inga kommentarer: