onsdag, april 05, 2006

ungkarlsmat

kom precis hem från kneget. efter en snabbt besök på toan tillsammans med Stad av Glas av Paul Auster så gled jag bort till microlivs för att köpa ett sexpack ägg.

recept på tattig bondomelett:
tre ägg (gärna från höns som suttit riktigt jävla trångt)
tre msk vatten
salt
vitpeppar
skivad korv
frusna grönsaker (sommarblandning)

vispa äggen, vattnet och kryddorna. värm på en stekpanna med två msk matolja på mellanvärme.
häll i smeten. häll i korven och sen jämna med ett lager grönsaker så att allt blir täckt av smeten.
låt stå tills omeletten stelnat.
servera med en kall folköl och ett avsnitt Trailer Park Boys.

om 40 minuter börjar förfesten hemma hos gurra på ängö och jag har precis börjat steka.
det här kommer aldrig gå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, vad...eh...smaskigt det lät!

Och, tack, efter ett antal inlägg som jag läste ut som: "bla bla bla...habla greco...184932...nada nada...mumbojumbo..." kom äntligen ett på ett språk jag förstod! ;-)

Anonym sa...

Fransosen!
Kom ihåg att ALDRIG och då menar jag ALDRIG viska äggen för lände bara röööööööra med gaffel.
Visp är inget vertyg för en ungkarl.

Dr Pro online