söndag, maj 07, 2006

goran bregovic

söndag igen.
idag har jag, elis och peter varit och kollat på lägenheten vi ska flytta in i snart. grymt stor, två våningar, fönster mot storgatan, egen innegård osv. jag kan nästan se in på rice and wine från mitt fönster. efter det så gled jag och elis runt på stan. åt en glass på krögers uteservering i solen. inte dumt alls.

för drygt två timmar sen så kom elis hit och berättade att han blivit urkörd från sin flickväns lägenhet. jag och peter ställde givetvis upp och har nu burit möbler från hennes lägenhet hit. nu bor vi tre på spiken.


i fredags var det soft.
kom hem från att ha analyserat hur altiris deployment center hanterar tunna klienter på nätverket på kneget hela eftermiddagen och sen stuckit runt bolaget en runda. stekte på en omelett och knäckte en öl.
wille skulle jobba på trav och sen recensera spelningen för barometern så han kunde inte kröka med mig. och gentle touch var i malmö och spelade. så jag gick ner mot stadsparken med min godispåse för att kolla om det var något skönt häng.
perfekt parkväder och rätt mycket folk, men mest genomruttna. gick till söderport och träffade mutte som var nere med bandet och styrde upp gästlista åt mig.
efter det så stack jag bort till micke lindervall och lyssnade på bra synth och drack öl. blev mycket fyllesnack om vårat ebm-projekt som ligger i planeringsstadiet. "male bonding" ska det heta.
framåt 22-tiden så drog jag, micke och tjejerna till söderport och slöt upp med det gamla vanliga folket. radio dept var bra men jag råkade bli lite väl packad.

igår låg jag mest hemma och tog det lugnt. jag och peter slöt upp med wille i stadsparken med varsitt sexpack 3,5:or och satt och snackade lite skit en stund senare på kvällen. men vi höll på att frysa ihjäl så vi gled hem till spiken. efter en stund kom elis och magnus och vi stack till en fest på "taket". var ganska roligt tills folk började glida mot kåren. peter stack till palace, elis stack hem och jag, wille och magnus gled bort till riset.
där var det lika deppigt som vanligt. var nästan på gång att bli efterfest men vi la ner precis efter att wille köpt ännu ett sexpack på maxims.

Inga kommentarer: