tisdag, maj 23, 2006

söndag

har börjat blogga helt okronologiskt. men det skiter jag i.
i söndags var jag hos morfar i fiskesjö som fyllde år. det bjöds på köttfärslimpa, sås och potatis med varm nyponsoppa och grädde till efterrätt.

morfar har även peppat länge på sin vildsvinsfälla som han byggt exakt som en grävlingfälla fast jävligt mycket större. jag och min systers kille andreas var framme och tittade närmre på den.



helt livsfarlig som ni ser. morfar säger även att det bästa att agna med är wienerbröd.
känns som om den står i skogen på hösten så kan det sitta en och annan pensionär fångad när man kollar den. det tyckte morfar bara var sjukt kul.

efter det så skulle morfar visa lite ympar på äppelträd som han satt ute på en äng där det går kor. andreas var sjukt rädd för tjuren och morfar sa att även korna kunde vara farliga för att dom hade kalvar att skydda.

kolla vad sur tjuren är:



efter jag kommit hem från fiskesjö så stack jag till söderport där Din Kompis hade spelning med Don Lennon. drack en starköl och tog det lugnt med lite fint folk.

Inga kommentarer: