tisdag, maj 30, 2006

sorgligt avsked

jag har blivit dålig på att blogga. kan bero på att jag inte har något internet hemma just nu p.g.a flytt och annat elände.
här kommer iaf lite sammanfattning för er som gillar att hålla koll.

onsdag:
gustav petersson bjuder till avskedsfest i sin lägenhet.
jag, wille, micke k, micke l och kim dansade till 80-tal, åt färskpasta, drack öl och vin, rökte cigg och hade allmänt roligt.
efter kalaset drog vi in till km en runda. som vanligt mycket nerpissat.

här är en fin bild på dansen:




torsdag morgon var det dags för flytt från spiken. vaknade vid 8 av att peter satt igång hög musik i både sitt rum och i dagrummet för att hämnas på grannarnas efterfest.
mkt bra.
vi lät musiken vara igång och drog och hämtade en mercedesbuss på statoil. började med att tömma ett vindsförråd i nybro på möbler och sen fortsatte vi köra hela dagen fram och tillbaka. vid 24-hugget hade vi burit sista lastet och jag, elis och peter var helt apatiska av trötthet i nya lägenheten. vi somnade alla tre till avsnitt 22 av lost.

fredag stiger jag upp vid 9 och sticker till spiken och städar. peter sluter upp efter en stund.
jag hetsar för att jag peppar på att ta mig till stockholm och popaganda innan kvällen. alla flyg och tåg är dock fullbokade så jag lyckas styra upp att ragnhild och en av hennes polare åker med mig i min bil upp.
städar till 13.30, fyller min bil med allt som behöver köras och drar in till storgatan för att försöka lämpa av allt. där har affärerna ställt ut en massa deppiga stånd och skit så att jag inte kommer in på gågatan med bilen. lyckas trixa runt en stund och hittar en parkering vid taste.
jag och elis springer fram och tillbaka 5-6 rundor innan vi tömt bilen.
vid det här laget är jag helt sjukt trött och stressad. måste ju hinna upp till storstaden innan gänget där blivit fulla och dragit in till festivalen.
tar en snabb dusch. slänger ner lite ombyte i willes vita marlboro light-väska och sticker ner till bilen. direkt när jag satt mig så märker jag att glömt min telefon och jag vet att jag inte har någon nyckel in till grinden till nya lyan. har som tur var är jobbtelefonen i handväskan så jag chansar på att ringa min egen telefon och där svarar elis.

5½h senare är jag i stockholm, i vårberg, hemma hos lavve the man och kan knäcka första ölen tillsammans med gustav och wille.
glädje.
wille lyckas med den otroliga bedriften att tappa en cigg från munnen ner i en flasköl som han precis läppjat på en gång. hysteriskt roligt.



kvällen blev helt underbar på många sätt. särskilt ett.


lördagen var segare. willestackarn stack direkt från spybar till vårberg för att hämta sin dator och sen drog han ut för att jobba på elitloppet hela dagen.
vi andra käkade mcd vid slussen. stack även bort och testade ett par cheap monday eifell tower på weekday götgatan. midjan slutade precis under mina bröstvårtor. hög midja på jeans är snyggt men detta var inte ens roligt.

på kvällen sen stack vi till viktor på förfest i midsommarkransen.
tog det här kortet på lavve utanför thai-to-go. det blev min nya bakgrundsbild i telefonen.
det kan jag plocka fram en vinterkväll och tänka på hur fint man kan ha det på våren.


när vi krökat lite så drog vi in till festivalen.

här är gustav och viktor utanför området.

jag var rätt opeppad på att festa till det så jag sympatisatt med viktor medan han drack upp sitt vin. det gjorde tyvärr att vi inte kom in på allhuset och råkade missa alla band. vi drack iaf ett par öl och en kaffe på området, samt träffade lite olika folk från nybro som jag inte sett på länge. när allhuset blivit fullt så hade viktor gästlista på en modevisning på g så vi drog in till söder. gästlistan sket sig men vi tog några öl på debasers uteservering.
jag åkte hem vid 1.00-hugget, helt utmattad.

på söndagen körde jag hem och sov bland alla kartonger och påsar i mitt nya rum. där kan man röka i fönstret. det gillar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

På något kostigt sätt gör du att rökagrejen i din blogg så det låter som något bra :o...eller är det bara jag...