tisdag, maj 23, 2006

spik and spell

utflyttning från spiken.
jag och peter har börjat städa och packa ihop efter lite över ett år på spikgatan. lite vemodigt men det känns ändå som en befrielse att komma upp ur källarhålan.

jag har precis varit hos min älskade tandläkare och lagat ett hål i en visdomstand. körde utan bedövning bara för att det skulle få fortare. gick bara på en dryg tusing inklusive undersökning, tandsten och fullständig genomgång av tandhygienist. överkomligt!

dagens musiktips kom från mehdi. deras skivbolag megahype hade fått in en demo som låter riktigt bra. rupesh cartel heter bandet. enkel futurepop med feta beats och väldigt bra sång.

kan passa på och att läcka ännu lite mer från stockholmsveckan.
i tisdags så åkte jag in till stan efter kursen och sammanstrålde med den nyligen bostadslöse mehdi i studion. morsade på vision system, lyssnade när dupont repade och när leo gjorde färdigt en remix på en rednex-låt. när jag blev för hungrig så drog vi till ett kebabställe på sveavägen där jag råkade stöta ihop med maze utanför biblioteket. det är inte för intet han kallas för biblioteksmarkus. roligt och oväntat sammanträffande.

imorgon ska vi ha avskedfest för gurra g som flyttar till stockholm (ihop med maze!). vi ska laga lite god mat och dricka lite god öl.

peppar fortfarande på att åka till popaganda på fredag. bara vår gamla lägenhet är helt utflyttad och städad så kan jag lämna alla flyttkartonger i nya lyan och kränga på ett par smala jeans och en randig tröja och ta mig till universitet i stockholm för att inta öl och hänga med indiekidsen.

Inga kommentarer: