tisdag, februari 06, 2007

nya lurar

igår fick jag mina nya hörlurar till ipoden med posten.
ett par koss spark plug (efterträdarna till dom klassiska "the plug"):


på väg från jobbet hårdtestade jag dom lite. det fina med dessa är att man klämmer ihop dom och sticker in i hörselgången. fungerar som hörselskydd också förmodligen, för jag blir helt döv för utomstående ljud i. detta gör att jag kan lyssna på typ hälften så hög volym i ipoden mot vad jag behövde tidigare.
det är lite läskigt att gå runt på stan och känna att man inte hör något alls. en vanesak kanske

3 kommentarer:

Uffe sa...

Jag har den gammla (the plug) modellen och blev bara så nöjd med ljudet. Kunde fasen inte begripa hur dom lyckats få in den djupa, jordbävningsliknande basen i pluggarna. Tyvär blir man ju som du mycket riktigt påpekar helt avskärmad från omvärlden, vilket inte är så lämpligt när man vistas i miljöer som kräver alla sinnen för att överleva i.

/dr Hossmo sa...

det är bra lurar och finfint ljud... jag fick bara en sån finne i hörselgången så att jag fick gå till läkaren och äta penicillin... (jag åt det hemma alltså, men fick det av läkaren, eller ja receptet alltså, själva medicinen köpte jagj u på apoteket)

Niklas sa...

Jag fick lägga undan mina pluggar pga. tinnitus-rädsla men har inte hittat andra öronproppslurar som sitter kvar i mina öron så jag får väl gå tillbaka till dem....