torsdag, februari 01, 2007

km onsdag

alltså. jag kom precis hem och är ganska onykter.
mycket fin förfest hemma hos gustav. wille, kompanietjohannes, gustav och eric stoltz. dom hade käkat lite. själv köpte jag en salamipizza med tjock botten och extra ost (GI) på viktoria som inte gick att äta för att korven var så gammal.

några mariestads senare jazzade vi till km. sjukt peppade efter några mycket bra tryckare mot slutet. bland annat "visions in blue" med ultravox som kan vara en av världens bästa ballader.

km är ju som alla som varit där på en onsdag för att åtnjuta 40cl starköl för 25:-, 4cl sprit eller drink för 35:- och 45:- för 6cl. det som man får offra är att lyssna på ohyggligt dålig musik under de timmar man är där. det är inte ens roligt. men det är liksom km onsdag. det ska vara så.

den här gången tänkte vi göra något åt saken.
jag gick först fram till en gul kille i baren och frågade om man inte kunde få spela en låt. det gick inte för att tydligen rullade en blandskiva som "cheferna" hade gjort. jag körde dissklassikern: "va? jag trodde ni spelade nån från en dålig radiokanal", men man fick inte byta musik ändå.
gustav sket i allt och gick iaf hem för att hämta en skiva.
en stund senare hade alla vid bordet varit framme och försökt övertala bartenderna om att spela EN ynka liten låt från en blandskiva istället för det fruktansvärt dåliga dom körde. blankt nej.
sanna (modell på mikas modellagentur) hade tydligen lyckats få låtar önskade förr så vi fick henne att fråga också. gick åt helvete det också.

nu ska jag äta vidare på den äckliga pizzan jag köpte förut idag och se ett par avsnitt seinfeld som jag kanske bara sett 10 gånger innan.

Inga kommentarer: