söndag, februari 04, 2007

femtio (50) pizzakartonger

i fredags var jag och wille och kollade på the departed på bio. bra film. vi hade platserna 1 och 2 i biosalongen, men det gick bra ändå.


på torsdag får jag finfrämmat så när jag vaknade i lördags så var jag inställd på att städveckan hade börjat.
när man bor inne i stan och inte har något ordentligt soprum i huset så är det lätt att man skapar ett själv. särskilt om man har ett rum över.
all pant och returpapper på storgatan 8 har därför hamnat i rummet innanför köket. den mesta panten hade elis och peter redan tagit hand om men det deppiga var fortfarande kvar. alla tomglas och allt papper. mitt projekt för dagen var att städa bort allt.
min ömma moder tyckte att det lät som att vi skulle ha hemmaträning när jag förklarade mitt dagsprojekt för henne.
hemmaträning är tydligen något som utvecklingsstörda som flyttat till eget boende har. då kommer det någon från kommunen som visar dom hur man städar och dom måste vara med själva.

här är lite sopor:


jag fick fylla min bil två gånger för att få plats med allt.
spelade svinhög musik och peppade mig för att palla.

sopgubbe-spellista:
front 242 - masterhit
front line assembly - the blade
cat rapes dog - godfearing man
einsturzende neubauten - was ist ist
pouppee fabrikk - watch your sex

för att nämna några godbitar.



norton var med och städade:



sådär! soprummet förvandlades till storgatan 8:as instution för datadrift:



vid 20.20 tog jag bussen in till nybban där vänner och bekanta var samlade för en pokerförfest hemma hos popdavid på mellangatan (mellangården som den också kallas). jag spelar ju inte poker, men jag gillar att dricka öl.

finalbordet:
gusakuken, groundskeeper willie, ted sjödal, lyvesand, jens och popdavid.
lina hade gjort en lyxig drink som bestod av sprit, fun light och vatten som hon satt och mumsade på.
det roligaste på hela förfesten var när wille blev så nervös för att det var så mycket folk som rökte samtidigt på balkongen, att han råkade säga "alibas" istället för "alibi".


22.37 åkte jag, gustav och wille tillbaka till kalmar och drog ut.
efter en stunds hängande på ernesto så drog vi till mollys där gustav insisterade på att köpa mig en whiskey (jag tycker vanligtvis att det smakar skit).
konstigast med utekvällen var att dom spelade "pet shop boys - whe are the pet shop boys" på molly malones. bra synthpop b-sidor är inte det som brukar spelas där om man säger.

Inga kommentarer: