söndag, februari 04, 2007

längtan

tänk om jag hade råd att köpa en macbook pro exakt just nu. att äga en sån är det enda som skulle kunna göra mig lyckligare just nu tror jag.

dagens coolaste mac-feature är firewire target mode.
starta en mac med inbyggd firewire och håll in T när den bootar. då ser man en firewirelogga.
efter detta fungerar macen som en extern firewire-disk. alltså jacka in den i en dator med en vanlig firewiresladd och kör hårt.
så coolt. så smart. så enkelt.

jag kanske skulle sadla om till apple-försäljare (har ju tidigare enligt uppgift låtit som en ciscosäljare när dom pratat med mig). synd att jag hatar att sälja saker bara.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man skulle bettat på att du skulle bli en macgeek för några år sen. Då hade man kammat in lite nu :D

Helena sa...

Jag säger bara skaffa en Mac Book Pro. Nu.

Helena sa...

Firewire target mode har jag kört två gånger, då jag bytt dator och lagt över allt till den nya från den gamla. Mycket bra grej. Firewire-symbolen uppenbarar sig över hela skärmen på ett lite mystiskt och coolt sätt. In progress liksom...sen sitter man där och tittar hänförd på medan den jobbar.