tisdag, september 12, 2006

teknikångest

igår jobbade vi över, jag och ulf. uppdaterade lite mjukvara för kommunen.

efter det gick jag vimmelkantig bort till pizzeria viktoria och köpte den köttigaste pizzan dom har på menyn med tjock botten och extra kebabsås.

väl hemma och mätt vid 20-hugget så bäddade jag ner mig under duntäcket. rökte ett par cigg och kollade på fyra avsnitt mythbusters. lyckades även beta av två kapitel i kursmaterialet till BCSI. har bara året ut på mig att skriva certet innan cisco gör om den kursen också. det ska nog gå.

idag fick jag mail från microsoft om att windows vista nu finns som RC1 att tanka för CTP kunder. kom på att jag nog har lite vista-ångest. så mycket nytt att lära sig. funkar ju inte att det finns windowsversioner ute som jag inte kan hantera som ett proffs. problemet just nu är bara att jag inte har någon dator som kan köra vista med alla funktioner aktiverade..

nu vet jag att jag var lite väl nördig, men detta är min blogg och jag skriver vad jag tänker.


här kommer ett par bilder från kräftskivan när jag ändå är igång:

damerna tog mat först:


jag, nicke nyfiken, sigge/sigge, evert jr och borat:

Inga kommentarer: