måndag, september 25, 2006

händelserik helg

för alla som undrat över mitt senaste inlägg:

NORTON ÄR INTE DÖD. BARA ÄLSKAD!
nu kissar han lite bättre också. bara småskvättar, men det kommer iaf. och han spinner och är kelig som aldrig förr.

i fredags kväll metade it-enheten och några till ål på laboratorieholmen. jag och gurkan jazzade dit och hängde ett tag innan vi drog vidare till näsan med peter och wille.
på väg ut höll robban, krille, ulf och monica höll på att skrämma ihjäl oss när vi gick genom skogen i mörkret på väg ut mot lägerelden.

ålmete:



kvällen fortsatte på ernesto. kan varit den tråkigaste kvällen någonsin där.


på lördagen var jag uppe tidigt. drog till jobbet vid 11 för att göra lite arbete som inte hinns med i veckorna. gav upp hoppet vid 18.30 och gick hem och stirrade i taket en stund.
under tiden jag jobbade så gick gustav bort till tiffanys och frågade om inte vi kunde lira skivor på kvällen. det kunde vi.
vid 22 började vi spela och höll på till 2.00. var mycket lyckat och uppskattat, trots vissa problem med tekniken.
efter näsan försökte vi dra igång en efterfest med tove och lisa från tiffanys, men det var den kortaste efterfesten någonsin. slutade med att jag fick dricka upp 3 nyöppnade pripps blå 3,5 när folk hade stuckit.




söndagen inledde jag och gurra med brunch på tiffanys. äggröra, scones, pannkakor, frukt, bacon osv. mkt mkt trevligt.

gurkan hade keps på sig och såg lite smålurig ut. det förevigade jag:


resten av dagen tillbringade jag i sängen och fönstret med bret easton ellis mästerverk: american psycho. hade inte läst den sen högstadiet och då uppskattade jag inte detaljbeskrivningarna av kläder, musik och prylar som förekommer i boken. då ville jag bara läsa om folk som blev lemlästade.

klockan 22.00 började den danska filmkvällen hos wille.
vi såg arvet av per fly. johannes och wille blev hänförda. jag tyckte den var bra tidvis men att den mer påminde om en dansk miniserie.

wille dissade mig på lunchen idag när vi tre satt nere på aquas uteservering och talade film och kollade på båtar som kom in i gästhamnen. han säger att jag bara gillar filmer som alien 3.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser ju ut som en tjock liten pojke på bilden från Ernesto..