måndag, september 18, 2006

på tiden att jag bloggar igen.

mycket har hänt sen senast. jag har köpt ny telefon, krökat, hostat en valvaka samt varit och shoppat i göteborg och hälsat på jennifer.


vi börjar med onsdag förra veckan.
80/90-talsdisco på ernesto. jag, peter och wille peppade. en hitrest dj från stockholm lovade mycket inför kvällen. dock föll allting efter vi varit där i 30 minuter och han helt plötsligt börjar spela det gamla vanliga radiotechno-skvalet.
tydligen hade 10 platinablonda, svanktatuerade brudar sagt att om han inte körde lite "r 'n b" så skulle dom gå från stället.
så jävla dåligt.

wille dricker öl och röker i mitt fönster. norton är sjukt röksugen men får nöja sig med lite passivt nikotin:


wille, den lille idioten:


peter med proteindrink och wille med cigg. i min säng:


torsdagen däremot. då var det premiär för ett mycket fint initiativ i kalmar, nämligen tiffanys - en popklubb med café dagtid i gamla tastelokalerna.
vi förkrökade hemma hos wille. jag, gusakuken, daniel johansson, henke "heavy" pettersson, lyvesand och johanna. willes lite smått alkoholiserade granne benny hade åkt ålandsbåt någon dag tidigare (riktigt när framgick inte) och hälsade på med en liter vodka som han bjuckade bort.
vi missade tyvärr båda banden som spelade när vi väl kom till stället, men vi var glada ändå.

gusen och wille pose:ar:


gusen i förgrunden. benny, spritflaskan och wille i bakgrunden:


heavy, lina och johanna:


efter den här bilden så får jag min födelsedagspresent från lina och wille. ett kompendie med massor av kort på mig och med fin text till. love you guys!

på fredagen tog jag tåget till göteborg. tog det helt lugnt både fredag och lördag och bara flanerade runt på stan, fikade, käkade pizza, fina kantarellmackor (bra jobbat jennifer!) och såg på film.

shoppade manchetter på topman, hårprodukter på klippcenter, och skor på filippa-k.

jag köpte inte de här skönheterna från paul smith:


däremot dessa i brun mocka:

att köpa skor som inte tål vatten på hösten är helt rätt ekonomiskt.

blir ett nytt inlägg om valvakan tror jag.

Inga kommentarer: