måndag, april 02, 2007

sortering

igår skulle jag, fortfarande bakfull med frossa efter fredagens bravader på IT, sortera kläder och böcker/tidningar att köra till återvinningen med. extremt jobbigt, men jag lyckades tillslut.

när jag varit och dumpat alla böcker och tidningar i pappersåtervinningen så fick jag köra runt i säkert en halvtimme innan jag hittade någonstans där dom tar emot kläder.
tydligen har det varit ett stort problem att folk är i dom där holkarna och stjäl, så den enda vi har kvar i centrala kalmar är den på coops parkering. man måste vara extremt fattig om man hellre kryper ner och snor smutsiga kläder än att väntar tills kupan/erikshjälpen/emmaus tvättat och sorterat kläderna och sedan säljer dom för typ en femtilapp.

junk deluxe:



kan därför inte hålla mig från att lägga upp det här youtubeklippet.

Inga kommentarer: