torsdag, april 05, 2007

flyttlasset

igår var det dags.

käkade avskedslunch med stefan på zorbas. efter lurren så hjälpte stefan mig att hålla bilen felparkerad medans jag sprang upp till lägenheten och packade ner allt jag inte vågat låta ligga i den över natten i svarta sopsäckar.
kvällen innan, efter firandet av min ömma moder hemma i nybro så lånade jag en firmabil av min plastfar janne och packade in allt stort och tungt. kunde bli jobbigt att försöka ställa bilen på storgatan lunchtid tänkte jag.
på shell på väg ut ur stan så stannade jag för att köpa en stor kaffe, cigg och ett par flaskor ramlösa. då stöter jag givetvis ihop med min gamla handledare från adbcentrum, fredrik "frippe" nordin och står och it-skvallrar med honom en lång stund. inte bra för min hårda tidspress.
stereon i jannes skoda som jag lånat klarade inte av att ta emot radiosändningen från min itrip, så jag fick sitta med en lur i örat hela resan. var ju tvungen att ha sällskap av steve gibson och leo laporte.

resan gick perfekt och 18.35 var jag framme i stockholm (stefan: rökpauserna förstör min medelhastighet, jag vet).
anledningen till att det var lite stressigt var att jag och helena hade biljetter till jay-jay johanson på nalen.

på väg till spelningen mötte vi datapata på tuben och tog sälle till spelningen, som var riktigt jävla bra. jag var tyvärr trött/dum nog att inte ta med telefonen så jag kunde inte fota. jay-jay var vacker som ett konstverk som vanligt.
efteråt tog vi en bil till allmänna galleriet och hängde in ett par kalla till.
mkt trevligt.

Inga kommentarer: