torsdag, april 05, 2007

i love it-enheten

ok, jag är så dåligt för att jag inte bloggat om vad mina kollegor överraskade mig med i fredags men nu kommer det.
råkade glömma mitt usbminne på kneget med alla bilder som jocke tog så jag får komplettera senare.

i fredags eftermiddag när jag satt och gjorde klart wish-affischen med gustav och micke på jobbet så kom emanuel och jocke in och såg jävligt luriga ut.
jag fick en påse på huvudet så jag inte skulle kunna se något och sen bar det av.

påsen avtäcktes i ett omklädningsrum efter en bilresa och jag fick en plastkasse med mina träningskläder, en gammal hemtryckt front 242 tshirt och ett par gamla gympadojor.
jag gissade rätt direkt på var vi var. vi var varken i snurrom på kinabygget, eller i nån båtstuga för att åka vattenscooter, utan vi var på lasergame vid sandra.
nästan hela it-enheten körde sen lasergame, bowling och bangolf. så roligt.

efteråt körde vi tillbaka till kontoret för att käka och bli fulla.
jocke hade gjort en film med stillbilder på mig i olika jobbsituationer med först min jobbringsignal på mobilen och sen bronski beat - smalltown boy som ljudspår till. det var rörande vackert. filen är på över 100MB, så den går inte att uppa till youtube.

wii, öl, underbara kollegor, mat, cigg på taket gjorde stämningen super.

det här kortet lyckades jag ta på wii-spelandet:


på toa småfull och utan produkter i håret:



när jag var full så jag knappt kunde gå så drog jag med mig ulf på en designfest med ett pitstop hemma för att byta om. tack ulf för att du var min personliga assistent under kvällen. tack it-enheten för en så perfekt och oväntad överraskningsfest.

Inga kommentarer: