lördag, april 28, 2007

oslo dag 1

igår gick vi upp vid 7-hugget för att ta tåget till norge.

helena hade varit duktig och gjort mackor. polarbröd med äggskivor och majonäs.
här ser hon lite trött ut:


fotade jämte en delikatessyoggi för att man ska se hur mycket mackor det egentligen är:


obs, det är inte ett saltkar utan en liten tropicana som står på bordet:


det var lite tråkigt att åka tåg så vi spexade lite med mobilerna:


...och med kaffet. iofs så tycker folk att jag dricker så här:


helena visar hur jag brukar dricka:


framme på hotell bastion i oslo. obligatorisk hissbild:


när vi inspekterat rummet som var mycket fint med fjärrkontroll till sängen och tv i badrummet, så åkte vi ner till relaxen och kollade läget. där fanns gratis öl utan alkohol:


utanför hissen på vår våning:


mellan 15 och 18 är det gratis våffelbuffé på hotellet. jag hade extrem buksorg och hotellet hade bara ett våffeljärn. jag fick sätta mig så nära jag kunde så jag inte ödslade sekunder på att gå och ta:


när vi ätit en våffla var så gled vi ner på relaxen. vi fick vänta ut ett barn som skulle leka klart i bubbelkoppen, men efter det så var det lugnt.
jag visar upp fenomenet "floating":


semesterbild:


när vi badat så tänkte vi äta middagsbuffén som hotellet erbjöd gratis. den var otroligt fattig så vi gav oss iväg ut på stan. efter att ha promenerat i en bra stund så hittade vi ett ställe som var OK i mysighet och prisklass, som dessutom låg i oslos motsvarighet till söder. bra mat och inte vansinnigt dyrt. bara nästan.



nu ska vi åka på en liten utflykt innan konsertpeppen börjar på allvar.

Inga kommentarer: