torsdag, mars 29, 2007

utfyllnad på macworld

ok, läste precis igenom den här guiden som verkar var riktad till typiska macanvändare av gamla skolan, dvs helt teknikfrånvända peka-och-klicka typen av människor.

den handlar om hur man rengör sin mac på bästa sätt. ok, tanken är väl god. men man klöks nästan i artikeln när artikelförfattaren visar hur han rengör sitt fyra år gamla tangentbord som han ätit mat över.
mina bästa tips för att slippa att ett vitt tangentbord blir brunt är rätt enkla:
  1. ät inte ovanför tangentbordet.
  2. tvätta händerna regelbundet.
första tipset är rätt självklart. pilla upp nudlar/pasta som ramlat ner mellan tangenterna är både jobbigt och äckligt om man tänker på bakterier.
andra tipset är särskilt självklart om man delar tangentbord med någon annan eller hjälper någon och lånar dens tangentbord. tangentbord är lika äckliga som dörrhandtag på toaletter liksom.

blir tangentbordet ändå fult i färgen efter några år: köp ett nytt.



jag har kommit på mig själv med att sitta och korrekturläsa artiklar i datortidningar på lunchen när jag är lite irriterad. det är så mycket fel hela tiden och jag blir ofta upprörd.

kanske borde skriva till idg & medströms och be dom anställa mig som frilansande korrekturläsare/faktagranskare.


PS. jag vet att vissa tycker att jag borde skrivit detta i it-robin, men detta är mer allmän information eftersom alla som läser detta (förmodligen) sitter vid en dator.

Inga kommentarer: