torsdag, mars 01, 2007

flickr=inne

att använda flickr är tydligen inne igen. typ som korv var hösten/vintern -06.

flickr är faktiskt ganska bra rent tekniskt. har stöd för rss, taggar, har bra sökfunktioner, komprimerar inte bilder osv.
känns inte riktigt som något för mig som inte ens äger en riktig digitalkamera och dessutom är riktigt jävla dålig på att fotografera. eller kanske förresten. vore lite småkul att lägga upp alla bilder från min avdankade k700i som ligger hemma i hyllan. däremot känner jag en kille som använder ett otroligt jobbigt och svårnavigerat ställe där han lägger sina bilder med vad han äter varje dag. HAN borde använda flickr. eller ännu hellre blogger. ta dig i kragen nu. du vet vem du är!

håller egentligen på att städa. men jag fastnade med netnewswire och att lägga till alla mina bästa rss-feeds. sjukt bra rss-läsare. sjukt bra.

1 kommentar:

Helena sa...

Ja det vore ju helt underbart att få se falukorvsrätterna i full size över hela min skärm. Snälla!!