onsdag, mars 28, 2007

ok, jag är sen

i fredags efter jobbet drog jag och j. wahlman till stockholm med kalmarflyg. jockes mor agerade taxi och körde oss från jobbet till flygplatsen. feta creds.


medan vi väntade på planet så slutförde jag en installation av windows longhorn i parallels och jocke och jag klickade runt lite bland alla nya guider.


uppe i luften visade jag jocke att jag får dubbelhaka i vissa vinklar:



väl framme hos helena var jag utsvulten. hade ätit en liten korv på 7/11, annars bara en sallad till lunch.
klockan 21.00 skulle vi träffa emily och mathias på sturehof för att käka middag. jag var inte jätteupplagd för att vara social, trött och hungrig som jag var, men jag duschade plikttroget och gjorde mig vacker.
när vi kom till resturangen var där ett jävla liv. kändes som om folk satt och skrek rätt ut. jag kände mig som en gammal gubbe som bara ville få min mat och äta i lugn och ro.
matsedeln var dessutom 95% fisk-baserad så det fanns inte mycket för mig att välja på. efter lite övervägande valde jag fransk råbiff. det som talade emot var att mellan 19-22 på fredagar så kommer det ut en fransk snubbe och tillagar råbiffen vid bordet. jag var inte alls på humör för att känna mig som varken ett födelsedagsbarn eller som nån som beställt nåt tokdyrt.

min nya tischa från cheap monday är gräddvit (eller nikotinfärgad om man så vill):


råbiffkocken hade värsta fällbordet och en stor bricka med råvaror:


råbiffen var god och helena köpte den omtalade rätten moule-frites, dvs, musslor och pommes som jag smakade. musslor är tyvärr inte min grej alltså. lite för segt.


lördag:
häng på stan. inköp av ett par flaskor fint vin, en vit-grå skjorta från paul&friends och några kassar fina modemagasin. kvällen var dedikerad till att hitta bra, nya frisyrer till mig och damen.




under helgen såg vi en hel hög filmer:

fredagen den 13:e del 2
poltergeist
vikarien (mkt bra dokumentärfilm. se den! sjukt kul: om man kollar på imdb så rekommenderar dom att man ser training day och spirited away om man gillar vikarien. vafan liksom?)
och på bio:
darling





måndag morgon åkte wahlman och jag flyget hem igen. fick ta tuben vid 6.51 för att hinna checka in lagom. var segt att jobba hela dagen sen.

kalmar flygplats har ett gigantiskt konstverk i olja, föreställande pingisspelaren och alkohol/spel/sex-missbrukaren jan-ove waldner.


det finns även en speciell gatsten på norra långgatan som är till j.o:s minne. jävligt märkligt.


det är ju faktiskt så att waldner klev in innan 3 på mcdonalds i kalmar en gång, onykter, och skrek: "vem vill knulla med en världsmästare?". då förtjänar man både oljekonst på lokala flygplatsen och att bli förevigad i gatstenar.

2 kommentarer:

Helena sa...

Förlåt för det där med Sture Hof. Det är ett jäkla skitställe. Bara att konstatera.

sner0 sa...

Vikarien såg jag o damen i somras också, skön rulle :)
Sett obehagliga tendenser till dubbelhaka på mig själv också, trodde det vara inbillning bara, men du bevisade ju nästan motsatsen nu..