tisdag, mars 06, 2007

lurre på fyra kön

var och åt lunch med johanna andersson på fyra kök idag.

det var trevligt tills jag råkade bita på något litet i metall och blev livrädd att jag tuggat sönder hela tandraden i vänstra sidan av munnen. hade hela munnen full med hamburgare så jag tuggade försiktigt i mig resten av maten och svalde. tänkte inte spotta ut halvtuggad mat i en full lunchservering på min tallrik.

satt i panik och slickade tänderna efter ev. hål efter plomber men hittade inget. gurglade mig t.o.m i pepsi max men det verkade inte isa mer än vanligt någonstans.

väl tillbaka i hissen upp till kontoret så såg jag till min stora glädje i spegeln att det sitter amalgamplomber kvar i den delen av munnen. kvalitet liksom. hade det varit en plastlagning (som typ alla mina tänder med tuggyta har minst en) så hade mina tänder förmodligen rasat ihop som ett korthus.


värt att notera är att en vän till mig, patricia johansson, köpte en kycklingwrap på fyra kök en gång och hittade en skruv med tillhörande plugg i maten.


EDIT:
jag vet inte vad jag tuggade på. kan varit en mattnubb eller möjligtvis ett ör(on)hänge.

1 kommentar:

Helena sa...

Jag tycker det här inlägget är lite otydligt. Vad var det egentligen du hade i munnen. Det var ju det man ville veta...