måndag, juni 12, 2006

varmt

idag är det varmt.

lite roliga saker har dock hänt idag.
jag hittade receptet på tyrolersås (en kall sås som vi blev serverade i skolan till t.ex tonfisksallad). en skola verkar ha lagt ut dokumentet så det blivit indexerat av en populär sökmotor. här kommer det:
Tyrolersås. Majonnäs 1 liter. Gräddfil 1 liter. Filmjölk 4,5 liter. Ketchup 0,5 liter
här är orginaldokumentet för er som är intresserade av skolmat.

lite väl tilltaget kanske. jag och wille har frågat i matvarubutiker efter dels såsen och dels receptet men tanterna har bara pekat och skrattat.

dagens låt är: brutal but clean med cabaret voltaire.

dagens länk är en sida om sjöjungfrur. upphovsmannen påstår att alla är äkta! vi kan bara hoppas.

fick precis dagens bild som mms från peter. den skulle dock väcka anstöt hos i stort sett hela världens befolkning så jag väljer att inte lägga upp den. sjukt kul bild tagen hemma hos oss i lördags iaf.

2 kommentarer:

sner0 sa...

Nu måste du ju lägga upp bilden när du skrivit så...

Anonym sa...

Håller med förgående inlägg. Upp med bilden jag vill känna mig anstöt!