tisdag, juni 27, 2006

norton da housecat

blir inte lika naturligt att blogga när man inte sitter vid datorn hela dagarna som när man jobbar.
har alltså semester.

i onsdag fick jag finfrämmat från haninge. hade tagit semester på torsdagen så då började min månadslånga semester.
har haft ångest i flera veckor för vad jag ska göra med all tid när jag är ledig. det enda naturliga jag kan tänka mig att göra är att hänga på stranden, röka, fika, läsa böcker, hänga med bra folk, kröka, se på film och lyssna på musik. kanske även sitta vid datorn lite.
vissa av sakerna kan man kombinera.
i torsdags visade jag elin runt i kalmar. hela rundturen tog inte många minuter. visade diverse parker man kan dricka öl i, slottet, spikgatan (bara själva gatan), maxims, knullzénska, kattrumpan, aldini tobacco och baronen. på kvällen gick vi och såg da vinci-koden på biostaden. den får 2/5 i betyg.
på fredagen åkte vi till en håla utanför kristanstad och firade midsommar med ett glatt gäng som inte jag kände. nubbe, sill, potatis, barfotafotboll, fylla, kubb, trevliga människor och bra väder gjorde midsommarafton fin.
kvännes höjdpunkt var när jag bytte från beatles till gentle touch efter en halv låt spelad på beatlesskivan. folk blev mångalna och bytte tillbaka.
all den goda ölen gjorde dock att jag tyckte det var en bra idé att gå och lägga mig vid 22.30 och sova till dagen efter.
på midsommardagen så badade vi i en varm insjö som låg vid äpplegården där festen utspelat sig. skönt.
när vi hade städat, kört in lite folk till kristanstad i rundor och lkände hur fotbollen började närma sig så beslöt jag och elin oss för att åka tillbaka till kalmar istället. vi är typ dom enda i hela världen som jag känner till, förutom linalee och dr.hossmo som skiter högaktningsfullt i vm.

på vägen hem märkte vi att jag fått med mig en skiva med bob dylan i mitt cd-case. vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara det för mina vänner om någon skulle hitta den. jag har förmodligen glömt dm - ultra. inget ok byte.

lördagen var lugn. när vi kommit tillbaka till kalmar så visade det sig vara parkhäng.
vi skramlade ihop lite öl och gled ner. gustav, wille, viktor, johan och lite annat fint folk var där. efter att ha tagit in lite (och pratat med några överförfriskade, högljudda, men rätt trevliga, östrasmålandanställda) så drog vi in till olearys där det satt ett skönt gäng.
helt okej utekväll för att vara i kalmar.


nu ringde skerk från jobbet och sa att jag fått en avi på lite böcker. jag hade dock adresserat den till mig och inte till it-enheten så ingen annan får gå och hämta. fniss.
här är böckerna: 1 och 2. sjukt sexiga.

idag ska vi dricka öl med it-enheten på krögers. soft. jag har blivit inbjuden till gin&tonic-race klockan 16.30 av classe gurka. måste hinna träna först. sen är jag biff!

mehdi bagherzadeh frågade mig förut om jag vill haka på till estland med deras band om dom tackar ja till en bokning där. jag behöver bara pröjsa resekostnad så är boende och allt fixat...



orkar inte skriva detaljerat om varje dag längre har jag märkt. ni trogna som fortfarande läser min blogg får hålla till godo.



3 kommentarer:

jokkur sa...

Ang böckerna har du även lyckats med bonusen att skicka räkningen till mig i economa! Muchas gracias, ska se vad jag kan kontra med ;-)

/dr Hossmo sa...

Att säga att jag skiter i VM är nog att ta i egentligen, jag har som jag påpekade irl igår faktiskt hittat en bra grej med VM. VM-chipsen! Havssalt och svartpepparsmak. Det och kall öl, som det gifter sig i munhålan!!! :)

Och det som är extra bra nu är ju att sverige förlorade så tidigt som de gjorde, vilket i sin tur borde leda till betydligt mkt mindre vmtittande i svenska hem vilket då ju såklart leder till att det blir mindre chip ätna och sedermera måste alltså den stora chipstillverkaren rea ut sitt jättelager med oätna jättegoda chips! Jag blir glad mätt och rundare! :)

/dr Hossmo sa...

förresten, det var skönt att du äntligen bloggade lite, det var knappt att jag kunde hålla mig från att tala om för dig att det var dags.